lördag 2 juni 2018

Melodikrysset v. 22 2018

Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Ja den här morgon är verkligen god. Strålande väder igen och sedan vakna upp efter en helt fenomenal konsert med Iron Maiden. Kan inte bli så mycket bättre. Men mer om den senare. Nu ska vi börja med melodikrysset av och med Anders Eldeman. BAO!




V 15, V 10 Oj då, börjar med en riktig dubbelfråga. Inte dåligt, men kommer det att hålla. Per Gessles Gyllene Tider fick inleda med "Bäst när det gäller"

V 11 Den geografiska platsen som söks är Aberdeen.

L 12 Radioprogrammet Sveriges bilradio borde väl handla om bilar. Så bil blir nog rätt svar.

L 14 Så får Py Bäckman vara med, om än bara som textförfattare till Nordmans "Vandraren"

L 4, L 3 En riktig dubbelfråga ingen. En sjöman och Evert Taube förstås.

V 4, L 5 Skämmes! Så gick det inte längre. Två olika låtar är inte en dubbelfråga. Tänk att Eldman aldrig ska klara av det och förstå det. Skärp dig Eldeman! Det är bra så dåligt. Gör två frågor av det. Först är det väl Snövit och dvärgarna som är sju. Och Kicki Danielsson, som sjöng med Flamingokvintetten. Då blir det sex till antal. Med sex som romerska siffror blir det väl VI då.



V 7 En riktig klassiker "Annie från Amörka" Julia Caesar. Rååligt!

V 1, L 6 Se där, så svårt är det inte. Povel Ramels "Far jag kan inte få upp min kokosnöt"

L 2 Jag hoppas verkligen att Alcazar lägger av. För mig gör det absolut ingenting. Där är vi inte av samma åsikt. "In the name of love"



V 9 Melodifestival förstås. Från årets så sjöng Mendez "Everyday" (Inte det minsta bra)

L 8 Jag kan bara namnet på en kvinnlig stjärnviolinist. Och det får jag säga att Linda Lampenius är också. Spelade "Höstvisa"

L 13 Så melodifestivalen igen. 2005 var det reagge med Papa Dee "My number one"



Kortare:

V 15 Gyllene
V 10 Tider
V 11 Aberdeen
L 12 Bil
L 14 Py
L 4 Sjöman
L 3 Evert
V 4 Sju
L 5 VI
V 7 Julia Caesar
V 1 Ramel
L 6 Far
L 2 Alcazar
V 9 Mendez
V 8 Linda
L 13 Dee


Jag stänger av radio och inväntar nästa konsert. Ikväll spelar Gene Simmons band på Gröna Lund. Så det är självklart att jag ska in dit om en liten stund. Gäller att vara där i tid. Kan det bli en bättre helg än detta. Tveksamt. Ja det skulle ju vara om det var Kiss som kom då, men det skulle ju vara för bra. Det går utmärkt med bara Gene också efter Iron Maidens konsert igår.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar