söndag 1 april 2018

1:a april!

Och nej! Jag ska inte lura någon. Tycker egentligen det bara är rätt fånigt. Så därför gör jag inget speciellt, eller skriver något speciellt. Utan lägger bara upp en liten bild från förra helgen då jag tog en tur till Steningebadet. Ja inte för att bada förstås, men bara njuta av det vackra vädret med en kopp kaffe. Men jag fick se något roligt då jag blickade ut över Mälarens is. Har man inte skidor, så går det lika bara med cykel.



Det är ganska skönt att 1:a april är på en söndag så att jag slipper alla barn som är på mig hela tiden. Nu är barn inte bra på att luras ändå. Det är inget man går på. 

Exempel:
- Titta! Där går en grön elefant. April, April.

Nu är det inte just en grön elefant som är det mest komiska (om det nu är komiskt), utan att de säger April, April direkt efter "skämtet". Ingen hinner alltså kolla på den gröna elefanten som går där borta. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar