lördag 7 april 2018

Melodikrysset v. 14 2018

Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Påsklovet är över, ja förutom dessa helgdagar förstås. Har varit ett härligt lov, även om jag har jobbat. Denna lördag så har graderna nu hunnit bli +8, solen tittar fram. Det kan nog bli en härlig dag. Men vi börjar med melodikrysset av och med Anders Eldeman. Idag blir det Taube och jag tror faktiskt ABBA också. 




V 10, L 14 En riktig dubbelfråga startar han med. Med en klassiker som "Ålfobi" med Trazan och Banarne som är en apa.

V 12 Roland Cedermark spelar "Höstvisa" med text av Tove Jansson och musik av Erna Tauro. 

L 7, L 4 Även om det är en riktig dubbelfråga så är det dålig fantasi. Han spelade "Tusen och natt" med Charlotte (då) Nilsson från 1999 (nior) nyligt och jag tror banne mig han frågade samma sak. 

V 1 Julvisa, ja ja. "Lusse lelle" Till lussebullar behövs saffran.

L 2, L 3 Och där sprack det med riktiga dubbelfrågor. Börjar med Errol Flynn och sedan Julia Roberts.

V 9 Fartygets namn är Ellinor. En vals av Taube "Ellinors vals", se där.

L 6 Lite klassisk musik av Beethoven.

V 6, V 8 En riktig dubbelfråga, men det har ändå inte gått hela vägen så det gör detsamma. Povel Ramel som Bunny Blom.

L 5 "Sunny girl" i någon väldigt konstig inspelning.


L 11 Lena Philipsson med "Sagas sång"

L 13 Haha så härligt av Lennart Palm, vals av "Jag mår illa" även om jag mår illa av att det är just den som Eldeman tar till och självklart ordet illa.

V 15 Ola Svensson med "Jackie Kennedy" får avsluta dagens kryss.



Kort:

V 10 Trazan
L 14 Apa
V 12 Höstvisa
L 7 Nilsson
L 4 Nior
V 1 Saffran
L 2 Flynn
L 3 Roberts
V 9 Ellinor
L 6 Beethoven
V 6 Bunny
V 8 Blom
L 5 Sunny
L 11 Lena
L 13 Illa
V 15 Ola


Så stänger jag som vanligt av radion och inväntar på vad dagen bjuder på. Lär bli en tur ute. Sedan möter Leeds Sunderland, sänds på TV3 Sport. Och lite hockey på det också, även om inte Luleå är med. Men ett tufft möte mellan Djugråden och Skellefteå.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar