lördag 31 mars 2018

Melodikrysset v. 13 2018

Godmorgon krysskamrater och alla andra. Glad fortsatt trevlig påsk. Denna påskafton börjar med melodikrysset av och med Anders Eldeman. Det är en underbar dag, i stort sett all snö och solen är full och jag skiner. :) Jag gissar att Eldeman spelar Taube med den Glada Bagaren igen. Har han väl börjat med den igen så återkommer den om och om igen i flera veckor. Sen har han nog inte lämnat melodifestivalen än. Och vem vet, det allra senaste med Michael Jackson kanske också kommer.




V 9 Nog föredrar jag Cyndi Laupers orginal "Girls just want to have fun


V 1, V 13, V 11 En riktig trippefråga, hoppsan! "Old Mac Donald had a farm" I Sverige är det Per Olsson som har en bondgård.

L 8 Sonja Aldén med "Meningen med livet"


V 7 Ja befattningen piga antar jag

L 13 Nu vet jag en som blir glad i alla fall. "Vad gör tid med vårt liv" Py Bäckman.

V 15 Ön Fyn är inskrivet.


L 2 Jo då Chicago går alltid bra. Härlig med en riktig klassiker "You're the inspiration"

V 6 Det där var väl lite dålig fantasi Eldeman. Att klämma till med Chicago igen direkt efter.

L 4 Visst blev det melodifestival. Denna gång Emila "You're my world" och vi skriver in siffran nio (2009).

L 3 Det enda jag får in och som dyker upp är Django.

V 12, L 5, V 14 En riktig trippelfråga igen. Lill Lindfors sjunger "En dag på sjön" från mycket bättre.

V 10 Lennart Palm får vara med. Denna gång med "Kärleken är evig"

V 1 Hehe, tänka sig det blev det allra senaste med Michael Jackson "Billie Jean" Inte någon jättebra version dock.


Kortversion:

V 9 Fun
V 1 Mac Donald
V 13 Per
V 11 Olsson
L 8 Alden
V 7 Piga
L 13 Py
V 15 Fyn
L 2 Chicago
V 6 Chicago
L 4 Nio
L 3 Django
V 12 Lill
L 5 Lindfors
V 14 Så
V 10 Evig
V 1 Michael


Då stänger jag av radion och gör det som kommer för mig. Leeds spelade igår och slog Bolton. Luleå har ju åkt ut, men Luleås damer spelar en avgörande final idag, så kommer jag att se. De förlorade snöpligt igår och missade att avgöra redan då. Nu väntar ytterligare en spännande match. 

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar