lördag 21 april 2018

Melodikrysset v. 16 2018

Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Idag njuter vi av ännu en härlig dag (här i alla fall). Kanske inte lika varm som igår då det var extrem sommarvärme, men ändå. Det ser härligt ut, så nog kommer denna dagen att bli ok. Igår fick vi även nyheten att Tim Bergling (Avicii) gått bort. Nu har jag aldrig varit något fan av honom och sådan musik. Men han var en stor talang och en enorm musikexport över hela världen. Han har jobbat med många storstjärnor. Dessutom endast 28 år gammal. Så visst är det sorgligt. Vila i frid Tim.

Nu ska vi se hur Eldeman lyckas idag. Förra veckans kryss nämner jag inte ens igen.



L 2 Idag börjar krysset med Alf Robertson "Ta mig i din livbåt"

V 14, V 9 Oj! Ser man på, en riktig dubbelfråga. Jag är nästan chockad. Skulle det där vara "We are the world"


V 6, V 12 Oops! Ännu en riktig dubbelfråga. Vad har hänt? Nu med sjung också (så kan man också säga). Roger Pontare "Himmel och hav"


L 13 "It's a long way to Tipperary" Har han spelat mer än en gång.

L 10 " Schakles" med Mary Mary.

V 10 Instrumental version av Barry Manilows "Mandy"

L 11 Inte mycket sjung idag. "Där rosor aldrig dör"

L 8 Bra Eldeman. Det här kan man säga är splitternytt. Med härliga Tove Styrke "Changed my mind"

L 4 Så lite Tage Danielsson.

V 1 Nostalgi från 80-talet. Det var väl lite kul. Dessutom med "Fantasi" Freestyle. Till den gjorde jag en egen musikvideo när det begav sig. Det ni. Tyvärr finn den inte att få tag på. Har inte ens kvar den själv. 



L 3, V 7 Så gick det inte hela vägen idag. Det hade jag inte väntat mig heller. Lennart Palm får illustrera en icke dubbelfråga. Första låten "I love Europe" (ja världsdelen då). Sedan Charlotte Perrellis "Hero"

L 5 Så avslutas det med Loreen. Fast nog hade han kunnat välja "Statement" istället för "Euphoria"



Och även lite kortare:

L 2 Robertson
V 14 We
V 9 The
V 6 Roger
V 12 Pontare
L 13 To
L 10 Mary
V 10 Mandy
L 11 Där
L 8 Styrke
L 4 Tage
V 1 Freestyle
L 3 Europe
V 7 Hero
L 5 Loreen


Så var radion avstängd och jag ska ta mig ut i vädret. Sedan väntar Leeds mot Barnsley och lite Innebandy-finaler på det. Det blir nog en bra dag.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar