lördag 30 december 2017

Melodikrysset v. 52 2107

Godmorgon krysskamrater- Idag kan jag vara med. Årets sista kryss sitter jag vid köksbordet med far i ett vintrigt landskap i norra delen av Sverige. Det är - 6 grader och snart tittar solen upp i några timmar och gör det ännu vackrare. Tro nu inte att det är mörkt för det. Det vita snötäcket lyser upp det hela så underbart. När det är sista gången vi får skriva 2017 i krysset så får vi se om Eldeman bjuder på "Happy new year" med ABBA. Det är något som han brukar göra.

Let's go!




V 1, L 1 Tänka sig den riktig dubbelfrågan blir också den start som jag förutspådde. Han gick direkt ut med "Happy new year" den som Benny Andersson skrivit och ABBA framför förstås.

L 2 "Låt julen förkunna" John Lennon och Yoko Onos "Happy X-mas" skrev Py Bäckman och Dan Hylander svensk text på.

V 6, L 15 En riktig dubbelfråga. "Vill ni se en stjärna, se på mig"


L 5, V 14, L 13 En riktigt trippelfråga klarar han av också. "Håll mitt hjärta hårt" med Tommy Nilsson, Patrik Isaksson och Uno Svenningsson.

L 12 "Bra vibrationer" utan Kicki Danielsson på sång.

V 11 "Everything I do, I do it for you" med Bryan Adams var musik till filmen Robin Hood.

V 10 En röst man känner väl igen Edvard Persson sjunger nyårsvisan "Ett gott nytt år"

L 4 "Rygg mot rygg" med Molly Sandén.

L 3 Chris Rea får vara med idag också. Idag med "Fool (If you think it's over)".

V 7 Hawaii Five-0. Fem eller noll och då är det bara noll som går in.

V 8, L 8 Vår kanske kändaste svensk inom musikvärlden Max Martin. Ja tänk vilka artister han producerat och gjort låtar till. En riktig dubbelfråga var det också.



L 9 "Mein hut es hat drei ecken" eller "Min hatt den har tre kanter"




Kort sammanfattat:

V 1 Andersson
L 1 ABBA
L 2 Dan
V 6 Ni
L 15 Se
L 5 Nilsson
V 14 Isaksson
L 13 Uno
L 12 Bra
V 11 Robin
V 10 Persson
L 4 Sanden
L 3 Rea
V 7 Noll
V 8 Max
L 8 Martin
L 9 Min

Då tar ses vi nästa år med ett helt år nya kryss. I år har det varit mycket Taube och ABBA som vanligt. 
Nu väntar en dag som vilken dag som helst. Det är derby i SHL. Luleå möter Skellefteå i Skellefteå Kraft Arena. Leeds tar sig an Birmingham på bortaplan. Och sen är det helt plötsligt nyårsafton och årets sista dag.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar