lördag 16 december 2017

Melodikrysset v. 50 2017

Godmorgon krysskamrater det närmar sig jul och slutet på året. I natt har det faktiskt kommit lite snö igen, men kvar lär den inte ligga. Snart är det även julavslutning. Tisdagkväll är det som gäller för oss.

Nu blir det ännu ett melodikryss av och med Anders Eldeman. Tror det blir Taube även idag.




V 9, V 12, L 15 Sinead O'Connor sjöng"Chiquitita". Hon är från Irland. Benny Andersson skrev den förstås som allt med ABBA, som då fick vara med i melodikrysset, kul. Riktig trippelfråga

L 10 "Always on my mind" som blev "Alltid inom mig" med svensk text.


V 7, V 17 "Jag bor på en stjärna" med Sanna Nielsen. Pomp and circumstance. Riktig dubbelfråga.

L 3, L 4 Men inte en riktig dubbelfråga. Hur svårt ska det vara? "Nu ska vi opp opp opp" först, och sedan "Hälsa dem där hemma"

V 2, L 1 Många dubbelfrågor nu. En riktig till i  alla fall. Lordi kommer från Finland. Alltid kul med lite hårdrock.

L 6 Får man ta hunden med sig in i himlen. "Änlgahund" på finska. Alltid lika roligt att höra något på finska. Det är inte bra, men roligt.

L 13 "I'll be home with bells on" Kenny Rogers och Dolly Parton.

V 16 Fred Åkerström med "Fimpen och tändstickan" av Ruben Nilson.

L 11 Det senaste av Darin. "Rädda mig"

V 5 Bessie Smith

L 8 Jag har bott vid en landsväg i hela mitt liv. Det borde vara Edvard Persson det. För det har inte jag gjort.


V 14, L 5 Avslutas med en riktig dubbelfråga. "Ready for it?" med Taylor Swift. Hon har en del bra låtar faktiskt.


Avkortat:

V 9 Irland
V 12 Andersson
L 15 ABBA
L 10 Alltid
V 7 Pomp
V 17 And
L 3 Opp
L 4 Dem
V 2 Lordi
L 1 Finland
L 6 Hund
L 13 Dolly
V 16 Nilson
L 11 Darin
V 5 Smith
L 8 Persson
V 14 Taylor 
L 5 Swift


Då var det löst även denna lördag. Får se vad det blir idag. Ingen hockey för Sydkorea mot Sverige är jag inte intresserad av. Gillar inte alls dessa Kalle Anka Cup-turneringar. Nu har dom blivit ännu sämre än tidigare. Varför blanda in Sydkorea och Kanada. Och alla får inte möta alla ändå. Fler lag med men samma antal matcher. Grattis de lag som får möta Sydkorea.
Leeds möter Norwich, men den sänds inte om jag inte hittar den på datorn. Så det blir först lite längdskidåkning från Toblach. Sen får jag se om jag drar in till Kungsträdgården där Mix Megapol firar jul. 

Nästa vecka julkrysset.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar