lördag 11 november 2017

Melodikrysset v. 45 2017

Godmorgon krysskamrater. Idag är en lördag jag är med från start. Regnet det öser ner, men vad gör väl det. För nu har vi flytet, nu är det som det ska. För här sitter Minus och jag. Vad blir det för Eldemanfavoriter idag? Det kommer vi snart att få se.




L 1 Börjar med en tv-serie som på svenska heter Mistrals dotter. Jo den får Eldeman in då och då. "Only love" 

V 1 Kära mor.


V 3, V 14, L 5 Så bra "It's a shame" allra senaste med First Aid Kit. Favorit hos mig. En riktig trippelfråga fick han till också på det.

V 5 Lite Taube idag blev det allt, vore nästan konstigt annars.  "Kom i min famn" eller "Sommarnatt"


L 4 Lite uttjatad även om det var ett tag sen Eldeman spelade den, men vad gör det. Han har ändå spelat sönder den. "Guldet blev till sand" Denna gång med Tommy Körberg.

V 11, L 15 Jag vet att det är lite skamligt. Jag har varken läst en rad i någon av böckerna eller sett någon av filmerna. Men det är inget som fångat mitt intresse. Harry Potter skriver jag in på den riktiga dubbelfrågan.

L 13 Lisa Nilsson skrev "Sången om oss" tillsammans med Peter LeMarc.


L 2 Denna låten handlar om en ros.

V 6 Denna gruppen heter Oasis. "Stand by me"

V 7 En av världens vackraste låtar. Funkar inte bra instrumentalt (i alla fall inte denna), nog hade jag velat höra Martyna Lisowskas sång. Så kul att han spelar dom. "En väv av legender" från Toffelhjältarna. Så nostalgiskt. Ola Ström och Per Dunsö.

V 8, L 12, V 10  En riktigt trippelfråga igen, som denna gången blev My Fair Lady.


V 9 Bara så ni vet så har Lennart Palm inte spelat in några ny, utan Eldeman använder sig nu av gamla Palminspelningar. "You can call me Al" har Eldeman använt några gånger.




Kortformat:

L 1 Mistrals dotter
V 1 Mor
V 3 First
V 14 Aid
L 5 Kit
V 5 Kom
L 4 Tommy
V 11 Harry
L 15 Potter
L 13 Peter
L 2 Ros
V 6 Oasis
V 7 Ström
V 8 My
L 12 Fair
V 10 Lady
V 9 Al


Vad jag gör av denna regniga (såhär långt) lördag vet jag inte. Men känner jag mig rätt så hittar jag säkert på något.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar