måndag 3 juli 2017

Sir Elton John!

Det känns rätt härligt att vakna upp en måndag och sedan veta att det kommer att fortsätta så på tisdag o s v i några veckor. 
Det efter en makalös konsert på Gröna Lund. Det råder ingen tvivel om att Elton John blir svårslaget i år. Grindarna stängdes redan innan 17:00, och konserten skulle börja 20.00. Jag hade det på känn och åkte in redan till 16.00. Då ringlade kön rätt lång, men jag kom in tur nog. Många besvikna utanför fick vända hem, sen gnäller dom på Gröna Lund. Dom gör absolut ingen fel. När ska folk lära sig. Det finns inget förköp, det finns en gräns på 17.000 personer och dom säger klart och tydligt att man bör komma i tid. Dom kan ju inte veta det exakta klockslaget när gränsen passeras. När en av världens största artister kommer och spelar nästintill gratis är det väl ta mig sjutton inte Gröna Lunds fel att folk inte är på plats i tid. 

Nu till den bejublade konserten som jag ju lyckades se. Ja det var något helt otroligt. Jag ska inte säga att jag lyssnat mycket på Elton John, men självklart visste jag ju att han har en mängd bra låtar. Sen blir live som vanligt så otroligt mycket bättre. Vilken man. 70 år och så makalös fortfarande. Tänk att han skulle kommit upp till 70 innan jag såg honom. Och vilket band han har med sig.



Han passade på att hedra alla offer i de senaste terrorattackerna med en sång. Som musiker tyckte han att det var det han kunde göra. Så mäktigt. Tror ni förstår förkortningarna på städerna. Stockholm givetvis med. I talet innan gav han även Donald Trump en rejäl känga. Han tyckte att världen vi lever i nu är så hemsk. Och så har USA en president som twittrar var femte "fucking" sekund. Tror ni det blev jubel?





Och självklart fick Geroge Michael vara med. "Don't let the sun go down on me"



Det är bara säga det igen. Mäktigt! Och svårslaget. Det var en ära att få se honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar