lördag 15 juli 2017

Melodikrysset v. 28 2017

Godmorgon krysskamrater. Idag kan jag sitta i stugan och underbara Norrbotten med far och lösa melodikrysset av och med Anders Eldeman. Det är nästintill klarblå himmel och lagom varmt. Så innan dagen äventyr fortsätter så ska krysset lösas.



L 1 Inatt, inatt är det du är det jag. Dansbandet och filmen Black Jack. Ni vet den då Gävlebocken byggs upp en extra gång bara för att Reine Brynolfssons rollfigur ska tända på den.

L 2 Här spelas "Gamla Nordsjön" upp instrumentalt.

V 6, L 3 En riktig dubbelfråga. De senaste veckorna har Eldeman klarat sig bra med dom. Alice Babs sjöng inte här, men på svenska blev det "Adress Rosenhill"

L 10 BAO och äntligen "Du är min man". Som vi har väntat. Det var ju alldeles för länge sedan som en av Eldemans favoritlåt spelades. Instrumentalt här.

L 12 Jag kan nått som inte du kan. Jag kan dansa Can-Can.

V 7 Släkt som kusin. Kusin Vitamin och Krakel Spektakel.

V 5, V 1 Och en riktig dubbelfråga igen. Tyvärr med en så fruktansvärt dålig låt och en artist jag inte alls kan med. Så att skriva in Robin Bengtsson tar emot. Och än en gång spelar Eldeman den första versionen med ordet "fucking" som de fick ändra.

L 4 Oj då var det bara sjunga med och räkna när vi skulle sudda bort vår sura min.

V 8 "Samba Sambero" med Anna Book.

L 9 "My Way" spelas rätt ofta också. En härlig version med Jon Bon Jovi och text författaren Paul Anka. Vilken kombination.

V 13 "Sjung och le"

V 11 Eldeman gillar Pink också. Här var det senaste med henne "Just like fire"




Kortat:

L 1 Black Jack
L 2 Nordsjön
V 6 Adress
L 3 Rosenhill
L 10 Man
L 12 Can-Can
V 7 Kusin
V 5 Robin
V 1 Bengtsson
L 4 Min
V 8 Anna
L 9 Anka
V 13 Le
V 11 Pink

Då har vi löst den ännu en gång. Så vad denna härliga semesterdag fortsätter med vet jag inte riktig än. Det är ju semester och då ska man göra det man gör mest.
Dagens bästa var helt klart Pink och Jon Bon Jovi med Paul Anka.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar