fredag 14 juli 2017

Barndomsminnen!

Idag så upplevde jag lite barndomsminnen. Jag och far åkte till den lilla by där jag spenderade väldigt mycket tid som liten. Mammas barndomsby. Det såg sig mycket likt ut och visst kände jag igen mig. Även om invånarna har bytts ut. Ja dom flesta i alla fall. Fast lite släkt finns kvar. Jag tror jag aldrig någonsin sett så mycket folk kring den lilla lanthandeln i Kusfors någon gång.



Den lilla lanthandeln som jag tog cykeln till för att köpa PEZ och tuggummi med tatueringar i påsen (inte riktiga tatueringar förstås). Björks lanthandel har förstås växt och blivit en liten Ica-butik. Några tatueringar och PEZ fanns inte kvar, och visst saknade man den klassiska lanthandeln (ja dom flesta vet väl hur en lanthandel var). Men det var ändå underbart att se det igen. 



Det hade även tillkommit ett fik. Ånglokscafeét. Och ett stort ånglok har kommit på plats. Inget som fanns på min tid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar