lördag 24 juni 2017

Melodikrysset v. 25 2017

Godmorgon krysskamrater och grattis på midsommardagen. Idag är jag med er och sitter i ett regnigt Märsta. Vi kör ändå, för varför skulle vi inte. Igår fick jag veta att min hemstad Boden hade varmast i hela Sverige. Inte dåligt det.




V 1 "Vem vet" Jag vet att det är Lisa Ekdahl och det vet många med mig.

L 2 En del klassiskt känner jag till, och jag tror mig veta att detta är  Pjotr Tjajkovskis Svansjön.

V 6 Den stora artisten är Zarah Leander.

V 9, V 13, V 10, L 3 Här klämmer han till med en fyrdelad fråga och rätt dessutom. Ja inte så svårt när han frågar efter en hel titel. Det hade nog blivit lite för svårt för honom annars. Det är i alla fall "Du är den ende".


V 8 Då var det nästa Lisa i form av Nilsson som sjöng "Raised in rain". Och ni får vad ni vill om inte L 1 blir La La Land.

L 5 Vilken klassiker. Humle och Dumle. Så roligt.

L 4, L 9 Han klarade av en rätt dubbelfråga också. Rätt svar på den blir Doris Day. "Everybody loves a lover".


V 7 "Jag mår illa". Ja det gör jag faktiskt när Eldeman envisas att spela denna med Lennart Palm, som han gjort så många gånger. Lennart har inte spelat in något nytt, utan det blir bara gamla inspelningar nu. Och denna spelar Eldeman ganska tätt.

V 11 Norskan Ane Brun sjunger.

L 11 "Var bor du lilla råtta"


V 12 En artist som många hyllar, men som jag inte riktigt kan med. Danny Saucedo med "Hör vad du säger men jag har glömt vad du sa".

L 1 Slutligen så blev det som många förutspådde. En film som tog storslam på Oscarsgalan och alla andra förgalor. Emma Stone och Ryan Gossling från filmen La La Land.


Kort:

V 1 Lisa Ekdahl
L 2 Svansjön
V 6 Leander
V 9 Du
V 13 Är
V 10 Den
L 3 Ende
V 8 Lisa
L 5 Humle - Dumle
L 4 Doris
L 9 Day
V 7 Illa
V 11 Brun
L 11 Bor
V 12 Danny
L 1 La La Land

Då Eldeman kör sin snabbgenomgång funderar jag på hur jag ska spendera dagen. Det blir kanske inte så mycket då vädret är som det är. Inte så kul att gå ut när det regnar, men det blir nog på kvällskvisten då det ska bli klarna och bli uppehåll. Jag hittar nog på något fram till dess.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar