lördag 10 juni 2017

Melodikrysset v. 23 2017

Godmorgon krysskamrater. Nu är det dags för ännu ett melodikryss av och med Anders Eldeman. Därmed ännu en lördag. En helt ok lördag, solen lyser i alla fall. Den kanske inte blivit supervarm än, men det kan den nog komma att göra och luften lär nog bli lite varmare också. Vi börjar ändå som vanligt. Vad har Eldeman att komma med idag. Det var alldeles för länge sedan det var BAO nu, så det vill vi absolut inte ha nu heller.




V 7 Staffan Percy inleder där Bo Setterlind har med en fot.

L 6 En melodi om staden Rom.

V 2 Dansband kan jag några, ja väldigt många faktiskt otäckt nog. Nu är det inget jag lyssnar på, men visst vet jag ändå att det är Streaplers som bildades 1959 och sjunger här "Tillbaks till Tennessee.

L 3, V 8, V 15 En riktig trippelfråga minsann. Rolf Wikström med "Mitt hjärta är ditt" av Nils Ferlin.

V 14 Där som sädesfälten böja sig för vinden.....

L 2, V 10  Och en riktig dubbelfråga, där vi får veta att Sonja Aldén är en av Anders Eldmans favoritartister.

L 12, L 1 Och nästan en riktig dubbelfråga. Det är ju egentligen bara ett svar i form av Trio Me Bumba. "Man ska leva för varandra"

V 11 Åh,nej! Inte detta Bamsetrams. Det är så fruktansvärt dåligt och har inget med Bamse att göra. Det är i alla fall Afro-Dites "Never let it go". Han hade kunnat välja en instrumental version med trattfiol, ja vad som helst. Bara inte Bamsetrams.

V 9 Kärleksvals med Ulrik Neumann.

V 13, Ruta nummer 4, V 17 En korrekt trippelfråga, även om ruta 4 redan var i fylld. Ben E King med "Stand by me"

L 5 Så kommer dagen bästa. Fantastiska artisten Pink med "So What". Har sett henne live en gång. Makalöst bra.

L 16 Och vi målar av med Arja Saijonmaa som sjunger om att vara ung. Tror jag. Jag kan inte finska.

Kortslutning:

V 7 Bo
L 6 Rom
V 2 Streaplers
L 3 Rolf
V 8 Nils
V 15 Ferlin
V 14 Där
L 2 Sonja
V 10 Aldén
L 12 Trio
L 1 Me Bumba
V 11 It
V 9 Neumann
V 13 Ben
Ruta 4 E
V 17 King
L 5 Pink
L 16 Ung

Då var det klart och så väntar en helg. Kort denna gången. Har ju haft två långa helger på rad. Vet inte vad jag ska göra än, men det blir säkert något trevligt.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar