fredag 5 februari 2016

Så mycket bättre!

En topp 5-lista enligt mig. Har för mig att jag pratat om att göra en tidigare. Sen jag hörde Amanda Jenssens tolkning av Orups (GES) När vi gräver guld i USA, så trodde jag ju att det inte skulle kunna komma någon som toppade det. Jag tycker fortfarande att den är sanslöst bra, men så kom ju Miriam Bryant och slog nock på allt och alla. Därmed är det inte svårt att gissa vad som kommer dominera min femma. Är ganska säker på att rätt många håller med. Det är bara titta på antalet visningar. Jag börjar listan bakifrån och tar nummer 5 först för att göra det så spännande det kan bli.

5.



Magnus Ugglas version av Olle Ljungströms Jag och min far tar sig in som femma. 

4.

Amanda Jenssens When we dig for gold in the USA hamnar alltså bara på plats fyra. Trots att jag trodde den skulle vara oslagbar.

3.

Allt jag behöver med Miriam Bryant. Ja den kaxiga versionen på Lisa Nilssons låt intar plats tre. Vägde lite om Amanda skulle in före denna, men jag vet inte varför. Jag tycker ändå att Miriams är klart tyngre.

2.

Miriam Bryant igen. One last time är en otrolig version av Niklas Strömstedts låt Sista morgonen. Trodde inget kunde bli så mycket bättre, men jag hade fel.

1.


Visst tar Miriam Bryant även plats nummer ett. Med versionen av Ett sista glas kan man inte komma närmare än bättre än bäst. Total dominans av denna tjej. När inget kunde bli bättre så blev det helt enkelt fenomenalt. 

Egentligen borde dom sluta med Så mycket bättre nu för kommande säsonger kommer bara att bli skit. Jag sa det om Amanda, men nu är jag ta mig sjutton säkrare än dubbla hänglås. Det här går inte att toppa.

Miriam Bryant som även kommer till Gröna Lund i maj. Jag vet att jag kommer att vara en av dom som står framför scenen.

PS. Ska säga att Orups version på Främling halkade på snöret. .DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar