måndag 8 februari 2016

Linas vinst!

För er som kommer ihåg Lina. Ja, alltså Sveriges nästa konståkningsstjärna från Vimsträsk. Hon vann på lotteriet under julaftonens samling vid granen bredvid Vimsträsk Livs dit den flyttats tack vare Lina och hennes klasskompisar. När jag skrev det hade jag inte en aning om vad det var för vinst, även om det kan tyckas så. 

Nu har jag en liten idé och det är något som kan bli fortsättningen på Vimsträsk. Dit jag har tänkt att återvända någon gång. Det har jag i stort sett nästan lovat. Det kan mycket väl bli snart. Ja innan jul i alla fall, för någon ny julkalender med folket i Vimsträsk vet jag inte om det blir. Ja nu ska vi inte spekulera i det såhär tidigt. Det är faktiskt nästan ett år dit. Idén som jag har i bakfickan har inget med julen att göra heller. När, hur och om det kommer upp här väntar jag med en liten stund.

Jag som ni drömmer vidare.

Annars har det inte hänt något.

Jag tar varje ny dag som den kommer och det har gått bra såhär långt. Lika bra att fortsätta med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar