fredag 26 februari 2016

På söndag är det dags!

Ja natten till måndag svensk tid. Jag tippar att jag kommer att se tills ögonen slocknar. För självklart vill jag se när Alicia Vikander hämtar statyetten förn bästa kvinnliga biroll. Jag säger det igen. Jag är rätt säker på att hon får den.


Ni har läst det här först (kanske). Vore så kul. En svensk skådespelerska som vinner en Oscar. Från ingenstans till att ha blivit ett av Hollywoods hetaste namn. 
Jag har inte sett någon av de nominerade filmerna, eller Star Wars och Spectre förstås, men de är inte nominerade i någon av de tunga klasserna, 

Tippar ändå att Leonardo DiCaprio får sin Oscar. Får han den inte nu, lär han aldrig få den. Vet inte vad juryn har emot honom. Bästa film lär också bli den han har huvudrollen i. The Revenant. Brie Larson lär få för bästa kvinnliga huvudroll för Room, men det kan bli Cate Blanchett för Carol också, något som jag faktiskt tror.
Det är ju självklart svårt att spekulera när jag inte sett filmerna, så det blir ju rena gissningar.
Mest av allt hoppas jag naturligtvis på Alicia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar