måndag 29 februari 2016

Grattis Alicia Vikander!

Yes! Så kul!
Jag sa ju det. Alicia skulle ta hem en Oscar. Det sa jag faktiskt redan dagarna innan nyår, när far och jag lyssnade på radio. Då dom spådde om bra, dåliga och stora saker som skulle ske år 2016. Jag sa då att jag vet en stor och bra sak i alla fall. Sverige kommer att få en Oscarsvinnare genom Alicia Vikander. 
Lyckan blev total när hon faktiskt fick den i natt. Jag tycker det är vrålstort och hur kul som helst. Jag gläds så mycket med Alicia. Självklart satt jag uppe i natt. Ja fram till när priset för bästa kvinnliga biroll skulle delas ut. Jag ville så se det direkt.




Vilket proffs hon är sen. Sopade banan med alla på Röda mattan, som om hon inte gjort annat. Charmade alla, skämtade och allt därtill. Fattar ni hur stor hon kommer att bli som om hon inte redan är. Var så säkra, det kommer att bli fler statyetter. Jag fäller en liten tår och konstaterar att jag är nog lite kär i denna tjejen,
Gissa om jag längtar till nya Bourne-filmen.

Nu måste jag slumra en stund. Det blev inte många minuter i natt ändå. Även om jag la mig direkt efter Alicias tacktal, så var jag så uppe i varv av glädje att jag inte kunde somna hur trött jag än var,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar