söndag 18 oktober 2015

Undra vad dom ska heta nästa säsong!

Jag håller inte med alla experter. Usch vad jag ogillar detta Rosengård. Detta mygellag är inte värda att vinna SM-guld. Jag tycker så synd om Eskilstuna. Är det något lag som var värd titeln så var det dom. Visst dom kunde haft det i egna händer om dom vunnit mot Linköping i näst sista matchen, men då kunde även Linköping spela hem guldet. Så att bara ta poäng i Linköping var en prestation. Då var Linköping borta från guldstriden och ställs mot Rosengård i sista. Linköping var knappt på planen. Så bleka att ett vitt ritpapper hade varit mörkt. Att Rosengård slår Linköping med 5-0 finns inte på kartan någonstans i universum.

Jag gillade inte Tyresö på sin tid heller och det gick som det gick tillslut, men detta Rosengård, LDB Malmö, Malmö FF och allt vad dom nu har haft för namn är exakt likadant. Säger någon något? NEJ!

Mer än hälften av alla Tyresöspelare som fick lämna den klubben när dom gick omkull tog plats i Rosengård. Och sedan ett antal världsstjärnor utöver det som togs in. Det luktar så illa. 

Så undra vad dom kommer att heta nästa säsong?

För mig kommer Eskilstuna att vara vinnare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar