söndag 18 oktober 2015

Så var det dags igen!

En ny säsong av Så mycket bättre. Nu kommer det aldrig finnas någon som slår Amanda Jenssen, men jag måste säga att det började bra. Ja inte av Sven-Bertil. Vad han gör där överhuvudtaget kommer alltid bli en gåta. Vad har han skrivit för låtar? Nä en halvblind gammal gubbe som lever på sin fars visor. 
Niklas Strömstedt har en ganska bra låtskatt och en av mina favoriter är Om. Och redan är kom Jenny Berggren in och satte ribban.



Skulle det kunna gå att toppa i kvällen avsnitt. Svaret är absolut. Miriam Bryant lyckades med Sista morgonen. Två riktigt bra tolkningar och då är det bara första avsnittet. 



Miriam känner jag på mig kommer fortsätta och glänsa och jag blir inte förvånad om det kommer någon i Amandas klass. Det började bra.

Sen finns det några till som inte borde få vara med. Ison och Fille lyckades med konsten att förstöra en av de bästa jullåtarna någonsin. Nä varför måste man ha med rappare varje gång. Jag tycker i alla fall det är helt fel att skriva om hela texten om man ska tolka en låt. Att översätta den är en sak, men att byta ut vartenda litet ord förstår jag inte. Det finns en sak jag håller med Markus Larsson om. Ta in lite hårdrock och varför inte dansband (allt utom Lasse Stefanz och Thor-Leifs). 

Markus totalsågade Jenny annars, men alla vet ju vart hans musiksmak sitter. Nu kunde jag inte se hans 10-topp lista eftersom jag inte har Plus på Aftonbladet, men med hans oerhört breda musiksmak så toppar väl Laleh på dom fem första platserna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar