tisdag 6 oktober 2015

Ni får faktiskt ursäkta!

Jag ska ta upp något som det är en bit kvar till, men det går så fort så det måste förberedas. Jag tänker nämna ordet julkalender. Om det blir någon här vet jag dock inte än. Det är rätt mycket jobb och vad det skulle kunna vara har jag ingen aning om. Att göra en fortsättning på Vimsträsk från ifjol skulle kunna vara något, men den var tro det eller ej ganska krävande och även om den var uppskattad från vissa håll, så var den ändå enligt mig sisådär. 
Det jag tänker göra med den nu är faktiskt att testa den på fritids och se vad barnen (rätt åldersgrupp) tycker.
Granen i Vimsträsk ska alltså läsas upp vid några tillfällen. Jag har tänkt att göra ett försök i alla fall.


Får se om det går. Det brukar inte alltid vara lätt att fånga dom, men det skulle vara så kul att få barnens respons. Allt börjar ändå i december förstås, så det är ett tag kvar. Det krävs ändå en del innan.
Sen om det då blir någon här så måste jag börja fundera på det nu. Jag lovar ingenting. Har ju trots allt haft några dom senaste åren. Tror det bara är ett års uppehåll. Just nu har jag faktiskt inga idéer.
För vad skulle kunna hända i Vimsträsk?
Vad Hjalle och Acke skulle kunna göra än att babbla i mun på varandra och öppna luckor?
En ny Milla kommer nog inte på tal.
Så vad finns det att göra?

Jag återkommer inom en snar framtid om det blir ett uppehåll i år, eller om det blir något och vad det i så fall blir.
Jag tar gärna emot förslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar