lördag 30 mars 2024

Melodikrysset v 13 2024

 God morgon, god  morgon krysskamrater. Lördag igen och påskafton dessutom. Glad påsk! Ser ut att bli en härlig och skön dag. En dag som jag börjar med melodikrysset av och med Anna Charlotta Gunnarsson.


V9, V7 "Roll over Beethoven" med Chuck Berry inleder dagens kryss.

L 11 Kylie Minogue med "Padam Padam".

L 8 "Bättre och bättre dag för dag". En signaturmelodi till en pratstund med Ria Wägner.

V 12, V 15, L 10 Lill-Babs med "Lieb wie du". "Jag kan inte leva utan dig.

L 2 "St Matthew Passion". En barock.

L 15 Jan Malmsjö sjunger "Om jag hade pengar från en Speleman på taket. "If I were a rich man" är orginalet.

L 1 The Cure med "Friday I'm in love".

V 6, V 1 "Byssan lull" där kompositören är Evert Taube.

V 14, L 13, V 16 "Paha tyttö" med Anki. Men vi skriver in den engelska titeln. "You really got me".

L 5 Åh! "Manchild" med Neneh Cherry.

L 3 Mona Wessman sjunger en svensk version av "Proud Mary".

V 4 Avslutar med "I love it" med Icona Pop (feat. Charli XCX)



Kortare här:

V 9 Chuck

V 7 Berry

L 11 Kylie

L 8 Ria

V 12 Jag

V 15 Inte

L 10 Utan

L 2 Barock

L 15 If

L 1 The Cure

V 6 Evert

V 1 Taube

V 14 Really

L 13 Got

V 16 Me

L 5 Cherry

L 4 Mary

V 4 Icona


När snabbgenomgången ljuder så stänger jag av och återgår till påskfirandet. Jag nu firar jag inte så mycket, knappt något faktiskt. Inte alls om jag ska vara ärlig. Ok, jag äter lite sill och ägg. När det gäller fotboll så spelade Leeds redan igår och fick oavgjort mot Watford. Ishockeyn är över. Ja för Luleå i alla fall. Det blev uttåg i kvarten mot Växköp. Ett snöpligt mål avgjorde. Någon annan match kan det hända att jag tittar.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar