lördag 23 mars 2024

Melodikrysset v 12 2024

 God morgon, god morgon krysskamrater. Det är lördag och jag ber om ursäkt för att jag inte var med och uppdaterade er om att jag inte kunde vara med i lördags. Jag hade annat för mig. Men nu är jag här igen och ska lösa melodikrysset av och med Annika Jankell.


V 12 Börjar med Barry White. "You're the first lady, the last, my everyhting".

L 1 När man hör en klar jättelik fanfar, som inte alls är kort. Då vet man strax att det blivit dags för en jäkla massa sport.

V 5 Omar Rudberg med "I'm so exited. Som Pointer Sisters sjöng.

L 6 "Jag är din bäste vän" med Mikael Roupé från filmen Toy Story.

L 3 "Juni, Juli, Augusti" med Under & Cecilia Kallin. Då är det sommar och det är en årstid.

V 7 "Kallsång" med Sean Banan och Kalle Moraeus. Finns ingen större fjant än den Bananen.

L 11 "Stand by me" med Cassius Clay eller här får vi säga Mohammad Ali.

V 11 "Svordomsvisan" med Magnus och Brasse. Ja dom kan väl nödvändigtvis användas om man är arg. Det ska sägas att det finns andra ord att använda också.

V 8, L 9 "Mack the Knife" med Ertha Kit. Från Tolvskillingoperan. Så det blir tolvskilling och opera.

L 2 "Gangnam style" med PSY. Den blev viral. Det gäller allt som sprider sig snabbt på nätet.

V 3 Från Fucking Åmål.

L 4 "Som en vind" med Edin-Ådahl.

V 10 Underbara Olivia Newton-John med "Look at me, I'm Sandra Dee".



Kortare här:

V 12 Barry White

L 1 Sport

V 5 Pointer

L 6 Toy Story

L 3 Årstid

V 7 Sean

L 11 Ali

V 11 Arg

V 8 Tolvskilliing

L 9 Opera

L 2 Viral

V 3 Åmål

L 4 Ådahl

V 10 Newton


Nu kommer snabbgenomgången. Men inte för mig. Radion är avstängd och jag väntar nu in hockeyn där Luleå ska spela andra matchen mot Växköp i kvartsfinalen. Dom förlorade tyvärr första och var nära, så köplaget ska inte känna sig säkra. I fotbollen är det landslagsuppehåll. Blir nu kanske lite SM-vecka från min hemstad också. Boden/Luleå.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar