lördag 2 mars 2024

Melodikrysset v 9 2024

 God morgon, god morgon krysskamrater. Det har blivit lördag, sportlovet mot sitt slut. Även om jag har jobbat hela lovet. Tänkte att jag kan passa på att starta dagen här redan nu då jag satt på tv:n för att titta på damernas 20 km i Lahti. Blir så att jag får göra två saker samtidigt första delen på melodikrysset. Titta och lösa. Väl mött alldeles snart. Ett melodikryss av och med Anna Charlotta Gunnarsson.


V 8 Instrumentalt av en melodi som vanligen brukar kallas "Fågeldansen".

L 12, V 15, L 4 "Stockholm i mitt hjärta" som Lars Berghagen förstås har gjort. Förknippas givetvis med AllsångSkansen.

V 11 Fantastiska Adele med "Rolling in the deep".

V 14 "Ole dole doff"  med Peter och Blåbärsgossarna. Det är ju en ramsa.

V 13 Carl-Anton med "Överbyvals.

V 4 "Never give up" med Maria Sur.

L 1 Musiken kommer från Gudfadern, komponerad av Nino Rota.

V 10 Abbas med "Om, om och om igen väldigt många gånger". På engelska blir det " I do, I do väldigt många gånger".

L 9, L 7 Fantastiska Lady Gaga med "Poker face".

V 6 "Hungarian dances No.5 in G minor" av Johannes Brahms. Här med Pavel Sporci & Romano Stilo. Det blir förstås Ungern om man kollar på titeln och kan lite utrikiska.

L 5 "Rosen", men inte med Arne utan Kaah.

L 2, L 3 "Bor det en ängel i min själ" med Anna Book. Men nog föredrar jag Eurythmics "There must be an angel".


Här blir det kortare:

V 8 Fågeldansen

L 12 Lars

V 15 Allsång

L 4 Skansen

V 11 Adele

V 14 Ramsa

V 13 Anton

V 4 Sur

L 1 Gudfadern

V 10 Do

L 9 Lady

L 7 Gaga

V 6 Ungern

L 5 Rosen

L 2 Be

L 3 An


Här är snabbgenomgången, men inte för mig. Jag fortsätter min dag på annat sätt.  Som fotboll då Leeds möter Huddersfield och ishockey då Luleå möter Rögle. Klart det kan hända en och annan sak till.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar