lördag 6 april 2024

Melodikrysset v 14 2024

 God morgon, god morgon krysskamrater. Så har det blivit lördag igen och visst nådde snön till Märsta. Det blev dock inte mycket och det lilla som kom har nu försvunnit. Hoppas det inte kommer mer nu. Men nu ett melodikryss av och med Annika Jankell.


L 1, L 8 Börjar med Stevie Wonder och "For once in my life".

V 6 Reneé Labas "Elle tourne la terre". På svenska blev det "Snurra min jord".

L 3 "Duelling Banjos" med Smokie Riverboys.

V 5, V 11 "Perfect" med Ed Sheeran och Beyoncé.

L 7 Iggesundsgänget med "Optimistflamenco". Så vi skriver in Iggesund.

V 14 "My favorite things" med Julie Andrews som naturligtvis är från Sound of music.

L 2 "Ma baker".

V 1 Sam Cooke med "A change is gonna come".

V 3 Johannes Brahms.

L 13 EMD med "Baby goodbye".

L 12 "Onda häxans sång" med Ellinore Holmer från Trollkarlen från Oz. Hon är väl ond skulle jag tänka.

V 10, V 15 "In the mood" instrumentalt. Den går i dur.

L 4, V 9 "Moviestar" av Harpo med Benjamin Ingrosso och Harpo själv.



Så blir det kort också:

L 1 Stevie

L 8 Wonder

V 6 Snurra

L 3 Banjo

V 5 Ed

V 11 Beyoncé

L 7 Iggesund

V 14 Sound

L 2 Ma

V 1 Sam

V 3 Brahms

L 13 EMD

L 12 Ond

V 10 In

V 15 Dur

L 4 Harpo

V 9 Ingrosso


Så där ja! Ingen snabbgenomgång. Jag tar mig an andra uppgifter. Vad nu det kan bli? Får se hur mycket hockey jag ser då Luleå som sagt är utslaget. Leeds spelar i alla fall och möter Coventry.

Tack så jättelänge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar