lördag 23 april 2022

Melodikrysset v 16 2022

 God morgon, god morgon krysskamrater. Det är lördag igen och ett melodikryss av och med Anders Eldeman startar dagen. En dag som ser ut att bli ok. Har varit bra väder nu ett tag. Vad återkommer han med idag.


L 2 Börjar med dansband och Vikingarna "Leende guldbruna ögon" som aldrig kan bli mer så blå.

L 9 Klassiskt och flitigt återkommande Svansjön av Pjotr Tjajkovskij.

L 7 En av Eldemans favoriter. Sonja Aldén som här sjunger "Sommaren för längesedan".

L 3 "Vart ska du min lilla flicka?" Och jag får gärna följa med.

V 1 Med vad trevligt att Arvingarna får vara med. "Jag tänker inte alls gå hem". Nog är dansbandstexter oerhört fåniga.

L 5, V 13, L 10 En riktig trippelfråga, men att hålla på skriva in sista siffran i året som något kom eller vann. En instrumental version av Malena Ernmans "La Voix". Återkommer rätt ofta. Året hon vann med den var 200nio.

L 11 Max Hansen "Det måste bara underbart" från Vita Hästen.

L 8 Instrumentalt av "Are you lonesome tonight".

L 4 Musiken till bland annat Zozo gjordes av Adam Nordén.

V 6 Ja det kunde man ju inte alls lista ut att Eric Saade skulle in här. Det blev "Popular" som Eldeman valde som låt.

L 1 Kompositören är Benny Andersson. Är det inte Abba så är det alltid någon av dom. "Midnattsdans".

V 12 Hur många gånger har han inte haft med "99 luftballons" med Nena. Nu gillar jag visserligen låten (lite nostalgi), men ändå. Och alltid frågar han efter Nena.


Kortare:

L 2 Vikingarna

L 9 Svansjön

L 7 Sonja

L 3 Gå

V 1 Arvingarna 

L 5 La

V 13 Voix

L 10 Nio

L 11 Max

L 8 Are

L 4 Norden

V 6 Eric Saade

L 1 Andersson

V 12 Nena


Jag tar ingen snabbgenomgång. Det har ni lärt er antar jag. Jag väntar in hockey när Luleå nu ska ta sig till final genom att slå Frölunda i den femte matchen lagen emellan. Leeds spelar först på måndag, så det blir ingen fotboll. Däremot kan det bli lite innebandy då både dam- och herrfinalen ska avgöras idag. Ute då undrar ni? Ja självklart blir det en liten tur skulle jag tänka.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar