lördag 6 juli 2019

Melodikrysset v. 27 2019

Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Även i stugan sitter jag med melodikrysset av och med Anders "jag vet inte vad en riktig dubbelfråga är" Eldeman. Väder är det, även om det kan vara bättre. Jag överlever ändå och har det skönt. Är säker på att det kommer bättre väder.


L 2 Idag börjar krysset med Magnus Uggla "Jag är jag".

L 5, L 9 En riktig dubbelfråga, hoppsan. Vi skriver in Kander och Ebb.

V 10 Johan Sebastian Bach "Air" på gitarr.

L 10 "Mrs Robinson" av och med Paul Simon och Art Garfunkel.

V 11 Tage Danielsson och Grynet Molvig sjunger en visa på musik skriven av Franz Schubert.

L 12 En fruktansvärt korkad och dålig fråga. Samtidigt tycker han att man ska variera sig, och det är väl det enda Eldeman inte kan göra. Men The Beatles "Help" blir He om man tar den första halvan. Ja vad gör man inte när man har svårt att få in två bokstäver i krysset.

V 3, L 3 Oj, en riktig dubbelfråga till. Weeping Willows med "Let it go".

L 4 Musikalen Så som i himlen. Ja så fick vi då höra "Gabriellas sång" för jag vet inte vilken gång i ordning på väldigt väldigt kort tid. I musikalen sjunger och spelar Malena Erman Gabriella.

V 8 Instrumentalt av Roy Orbisons "Pretty woman".

V 6 Usch då! Ja detta är inte bra. "De sista ljuva åren" med Lasse Stefanz. Olle Jönsson och Christina Lindberg. Ingen av dom har någon bra röst.

V 7 De tre små grisarna skryter om att ingen är rädd för vargen.

L 1 En bra avslutning med Barbra Streissand med "Woman in love" skriven av Bröderna Gibb.




Kortare:

L 2 Uggla
L 5 Kander
L 9 Ebb
V 10 Air
L 10 Art
V 11 Scubert
L 12 He
V 3 Weeping
L 3 Willows
L 4 Ernman
V 8 Woman
V 6 Lindberg
V 7 Rädd
L 1 Gibb


Radion stänger jag av och dagen fortsätter som den kommer att göra. I ett väder som det är just nu passar det bra för lite bokläsning kanske. Jenny Rognebys Ur aska i eld.
Lite senare blir det även underbar middag med surströmming. Där på fotboll förstås, när det ska tas ett brons i Fotbolls-VM. 

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar