lördag 27 juli 2019

Melodikrysset v. 30 2019

Förlåt mig, förlåt mig krysskamrater. Denna underbara soliga och varma dag missade jag helt melodikrysset av och med Anders Eldeman. Men det går att lösa i efterhand. Så därför skriver jag in min lösning nu.




V 1, L 4 Började med en riktig dubbelfråga i form av "Chanson D'amour" med Manhattan Transfer.

V 10 "You are my sunshine" skulle det vara. Och då är väl flickan ett solsken.

L 9 "I feel good" med legendaren James Brown.

L 7 Här fick vi höra Stina Lundberg Dabrowski.

L 3 Från underbara musikalen Little shop of horrors. Som jag sett i en fantastisk svårslagen uppsättning.

V 6 Underbara Lasse Brandeby som Kurt "Kurtan" Olsson.

L 2 Tänk att Eldeman alltid spelar "The worrying kind" när vill ha med The Ark. Det hör inte till deras bästa låtar. Men antagligen bara för att det är en melodifestivallåt.

L 8 Om flickan Fia, som i "Fia Jansson".

V 8,V 13 En riktig dubbelfråga igen. "Menuett på Haga" av Lars Forssell. Jarl Kulle sjunger.

V 11 Kikki Danielsson sjunger ABBA som där med får vara med igen. Men nu så valde Eldeman en ganska okänd. Som han har grävt i ABBA:s arkiv. Därmed kanske han kommit på att ABBA har fler låtar. "Why did it have to be me". Kikkis version på svenska heter "Det var det ingenting på".

L 5 Så kom Nano. Och självklart spelar han "Hold on" även om hans nyare "Chasing Rivers" inte var bättre. Som förövrigt låter nästintill likadant. Ok, jag har hört sämre låtar, men inte är det bra.

L 12 Dagens finska skiva avslutade krysset. "En sån karl", fast på finska alltså. Jag vågar mig inte på att skriva den finska titeln.




En kortversion: 

V 1 Manhattan
L 4 Transfer
V 10 Solsken
L 9 Brown
L 7 Dabrowski
L 3 Horrors
V 6 Kurtan
L 2 Ark
L 8 Fia
V 8 Forssell
V 13 Jarl
V 11 Me
L 5 Nano
L 12 Karl


Så då var det löst och nedskrivet i efterhand. Jag ber än en gång om ursäkt för att jag missade det idag, men sådant kan hända även mig. Men som sagt det går ju ändå. Nu fortsätter jag den härliga dagen på mitt sätt.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar