lördag 20 juli 2019

Melodikrysset v 29 2019

Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Lördag igen och jag är med. Där jag befinner mig är vädret strålande. Något som jag måste säga det har varit stor del av semestern. Nu börjas det med melodikrysset av och med Anders Eldeman.



V 12 Idag börjar han med Lasse Berghagen. "Till Stockholms skärgård".

L 12 Charlie Chaplins "Smile" blir väl ler som ska skrivas in då.

V 14 Här skriver vi in Nyårsafton av någon anledning mitt i sommaren.

L 8 Elvistolkaren Eilert Pilarm med "Jailhouse rock".

V 8 Ernie Englund en trumpetare jag inte kunde men ändå skriver in. "Gotländsk sommarnatt".

V 11, L 13 En riktig dubbelfråga. En låt som Agnetha Fältskog gjorde som på utrikiska heter "The heat is on". Ja det måste vara korta ord som två bokstäver om Eldeman överhuvudtaget ska klara en riktig dubbelfråga.

V 1, V 7 Oj, en riktig dubbelfråga till och längre ord, ser man på. Tyvärr så är det Lotta Engberg som sjunger. Vi får skriva in Skogman som textförfattare.

L 1, L 2 En riktig dubbelfråga till och ännu längre ord, oops. Ekseption och sedan skriver vi in George Gershwin

V 5, L 6, L 4 En trippelfråga på det. Ulla Sallert sjunger från Annie get your gun.

L 3 Här skriver vi in Ekman som i Gösta.

V 9 Här spelar Paganini på sin violin.

L 10 Barbro "Lill-Babs" Svensson sjunger och visar lite ilska för hon vill ha tillbaka sina kärleksbrev.





Lite kortare:

V 12 Lasse
L 12 Ler
V 14 Nyårsafton
L 8 Eilert
V 8 Ernie
V 11 Is
L 13 On
V 1 Engberg
V 7 Skogman
L 1 Ekseption
L 2 George
V 5 Ulla
L 6 Annie
L 4 Gun
L 3 Ekman
V 9 Paganini
L 10 Ilska


Då stänger jag av radion och fortsätter dagen i solen och den underbara dagen. Bara att den bjuder på det räcker fint.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar