lördag 13 juli 2019

Melodikrysset v. 28 2019

Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Nu är jag på ett nytt ställe, men jag är med för att lösa melodikrysset av och med Anders Eldeman. Hur många riktiga dubbelfrågor det blir idag får vi nu se.Vädret är lysande. Jag befinner mig där det bästa vädret är just nu.



L 2 Vi börjar med en duett där Barbara Striesand är kvinnan som söks.

L 7, V 8 Helan och Halvan. och Stan Laurel och Oliver Hardy.

L 6 Cat Stevens "Another saturday night".

V 9, L 5, L 12 "Georgia on my mind spelas instrumentalt. Och därmed en riktig trippelfråga.

V 13 Tina Ahlin med "Kom".

V 15 Musikalen Cats. Därav skriver vi katt.

L 11 "En gång för alla" Kim Kärnfalk och Nina Inhammar.

L 14 "Jag gick mig ut en afton"...

V 3 "There must be an angel" med Eurythmics.

L 4 Från filmen Singing in the rain spelas "Singing in the rain".

L 1, V 12 Veronica Maggio med nya låten "Kurt Cobain". Och även en riktig dubbelfråga.

V 10 The Playtones spelar "In the mood".



Kortare:

L 2 Streisand
L 7 Stan
V 8 Oliver
L 6 Cat
V 9 On
L 5 My
L 12 Mind
V 13 Ahlin
V 15 Katt
L 11 Nina
L 14 Ut
V 3 Eurythmics
L 4 Rain
L 1 Veronica
V 12 Maggio
V 10 In


Då är radion avstängd och den härliga och varma lördagen fortsätter. Den kommer att bli bra och så småningom ta slut även den. För min del kommer det bli musik på kvällen. Ska nämligen se Louise Hoffsten.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar