lördag 27 april 2019

Melodikrysset v.17 2019

God morgon, god morgon krysskamrater. Vilken vecka det har varit (och då menar jag vädret). Ser ut att bli en underbar dag idag också. Redan ett x-antal plusgrader och shortsväder. Börjar som vanligt med melodikrysset av och med Anders Eldeman. Han som inte vet vad en riktig dubbelfråga är. Jag tror inte det blir någon ändring på det idag.



V 1 Börjar med filmmusik och det från Jönssonligan. Den har han spelat ett antal så många gånger att jag tappat räkningen för länge sedan.

L 1 "Johanssons Boogie Woogie Vals" heter den på svenska.

V 12, L 9 En riktig dubbelfråga i alla fall. Från Ronny och Ragges repetoar. " Rara söta Anna".

V 10 Här får vi höra Rihanna med "Higher". Kan man säga att det är nytt om det är från 2016?

V 7 Släktingar, ja far och son Charlie och Lennie Norman.

L 5 Ja med vem kan man förknippa "Idas sommarvisa" med. Lille Skutt kanske.

V 6 "These boots are made for walking" med Nancy Sinatra är skriven av Lee Hazlewood.

L 4 "Working 9 to 5" på finska. Inte är det bra men roligt. Vi skriver in nio.

L 3, V 13 Jag blir så förbannad. Ska han aldrig kunna lära sig att detta inte är en dubbelfråga. Förstår inte varför han envisas med att göra så och kalla det så. Skämmes!
Först skriver vi in stegar. Och sedan skriver vi in glas. På det som inte alls är en dubbelfråga.

L 8 Här skriver vi in Niklas som i Niklas Strömstedt. Och "Ett ljus i mörkret" Ja han fick med en jullåt idag också.

L 11 "Rosen" Den brukar Arne "Rosen" Qvick sjunga.

L 2 Han avslutar galant med "Love hurts" och Nazareth. Ligger högt upp på listan av dom bästa rockballaderna genom tiderna. Det hjälper ändå med att rätta till alla fel.



En kortare variant:

V 1 Jönssonligan
L 1 Johansson
V 12 Söta
L 9 Anna
V 10 Rihanna
V 7 Norman
L 5 Ida
V 6 Hazlewood
L 4 Nio
L 3 Stegar
V 13 Glas
L 8 Niklas
L 11 Arne
L 2 Nazareth


Radion är då avstängd och dagens shortsväder fortsätter. Vad som händer nu får jag se. Det kan bli en tur till Kungsträdgården igen. Sen får jag se hur mycket hockey jag ser. Gillar ju inte direkt något av lagen som är i final. När det gäller fotboll så spelar Leeds först i morgon. Dom har dock klantat till sig som dom alltid brukar göra mot slutet. Nu höll det dock längre än tidigare. Ända till dom fyra sista omgångarna. Nu får dom rikta in sig på Play-off. För även om Leeds vinner dom båda sista matcherna, så tror jag inte Sheffield United förlorar båda sina matcher. Det kommer nog att bli spikat redan idag då Sheffield möter bottenlaget Ipswish som åker ut och är avsågat sedan länge. 
Tyvärr så brukar inte Leeds och kvalspel gå ihop heller. Jag hoppas dock på det bästa i år, så den sista Premier League-plasten kan bli deras.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar