lördag 6 april 2019

Melodikrysset v. 14 2019

Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Så sitter jag här igen ännu en lördag och det har blivit april. Månaden som både innehåller lycka och sorg. Idag ser det ut att bli helt ok väder. Ser rätt bra ut just nu i alla fall. Nu tar vi och börjar dagen med melodikrysset av och Anders Eldeman. Får se hur han tar sig an dubbelfrågorna idag.



V 5 En tillfälligt ny krysstillverkare. Ja inte blev det bättre. Evert Taube måste vara med ändå. Lill Lindfors sjunger "Här är den sköna sommaren".

L 2 Lennart Palm fick vara med. Denna gången Tom Jones "Sex Bomb".

L 8, L 11 Riktig dubbelfråga klarar den nya krysstillverkaren med i alla fall. "Bagar Berta" med Bernt Dahlbäck.

V 11 Detta förknippar i alla fall jag med Drottningholm.

V 13 "Drömmen om Elin" på finska. Nja.

L 12 Hörde den igår också i Vakna. Det gör dock inget. Jag tycker "Den vintertid nu kommer" med Miss Li är riktig bra. Ska ärligt säga att jag inte gjorde det första gången jag hörde den, men den har tagit sig och nu gillar jag den riktig mycket. Spelar roll om det är vår.

L 10 80-talet och en klassiker "Oa hela natten" med Attack.

V 7 Ja det är klart den tillfälligt nya krysstillverkaren måste ha med ABBA också. "One of us". Men är man bekant med Eldeman så.

V 4 Lite norrländskt minsann. "Vi flytt int" med Hasse Burman.

L 1, L 3, V 6 En trippelfråga och en rätt sådan. Instrumental version av "Let it be me".

L 4 Jodå. Babben Larsson kan sjunga och snart kommer (den 26:e april för att vara exakt) hon till Märsta för en välgörenhetskonsert med Arlanda Big Band.

V 9 Så fick avslutningen bli MA Numminen.




Kortversion:

V 5 Evert
L 2 Sex Bomb
L 8 Bernt
L 11 Dahlbäck
V 11 Drottningholm
V 13 Om
L 12 Li
L 10 Attack
V 7 ABBA
V 4 Burman
L 1 Let
L 3 It
V 6 Me
L 4 Babben
V 9 MA


Då radion nu är avstängd kan jag bara konstatera att krysset inte blev annorlunda. Den tillfälligt nya krysstillverkaren gjorde en Eldeman. Trodde det ju kunde bli lite nytt, men icke. Det blev Taube, det blev ABBA och MA Numminen allt det Anders Eldeman gillar, så nog märktes det att tillverkaren var en riktig bekant.
Nog om detta. Nu börjar det närma sig ordentligt i hockey. Vi har kommit till semifinalerna. Luleå börjar sin mot Frölunda i morgon. Idag är det Sura Kaffet mot Djurgården. Timrå och Oskarshamn möts också om den sista SHL-platsen. Den första tog Leksand igår när dom slog ut Mora. Något som jag inte trodde om jag ska vara ärlig. Men med det korkade spelsystemet så är det inte konstigt. Tur att det ska bli ändring på det. Alla dessa kvalserier. Nu kom Leksand 3:a i Hockeyallsvenskan. 3:a, ja då ska man inte ens få möjligheten att gå upp. Är det två lag som kan åka ur från SHL, då ska inte åtta ha chansen från Hockeyallsvenskan. Ettan och tvåan, punkt slut. Uselt. Men som sagt det blir ändring på det. Vill bara avsluta med att säga kring detta. Jag har absolut inget emot Leksand.

Så då övergår jag till fotboll. Idag spelar Leeds igen och möter Birmingham. Även där närmar det sig. Vore så kul om Leeds kunde gå upp till Premier League igen, och så här nära var det ett tag sedan dom var. 7 omgångar kvar. Dom har bara två poäng till godo för direktplatsen, så det gäller att inte tappa poäng. 

Så dagen blir nog bra idag också. För att inte tala om morgondagen.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar