lördag 20 april 2019

Melodikrysset v. 16 2019

God morgon, god morgon krysskamrater och en fortsatt trevlig påsk. Det är ju påsklov runt om i landet och jag har till och med fått en extra dag ledig. Det fortsätter ju även några dagar till. En riktig långhelg alltså.
Denna påskafton blir det som vanligt med melodikrysset av och med Anders Eldeman. Jag tippar att det inte kommer att gå bra idag. Ja för mig, men inte för Eldeman. Kommer att bli någon icke dubbelfråga. 




L 8, L 14, V 9 Börjar med en trippelfråga. Sjunger gör rollfiguren Eliza i My Fair Lady.

L 7, V 10 Så kom då icke riktiga dubbelfråga ganska snabbt. Precis som jag misstänkte. Uselt Eldeman. Gör två olika frågor, då det är olika frågor. Spelar ju ändå hela låtarna. Två länder och först ut var Norge och sedan Italien.

L 11 Även om han fortsätter med Noice och "En kväll i tunnelbanan" så hjälper inte det hans usla dubbelfrågor.

V 12 Så fick då Orsa Spelmän spela igen. Och som alltid (ganska ofta) när han väljer dom så ska man skriva in Orsa.

V 13 Det senaste med Sophie Zelmani "Only a miracle".

L 6 Ja hoppas och hoppas på. Den signaturen visar solens upp- och nedgång.

L 1 Det hjälper ändå inte att han spelar Thin Lizzy och "The boys are back in town". Men bra är det.

L 3 Ur växtriket skriver vi in ek. "Under ekars djupa grönska" på bl a saxofon.

V 4 Då ska vi sjunga med och räkna till åtta. "Sudda, sudda, sudda, sudda bort din sura min".

V 5 Linnea Henriksson med "Vadå".

L 2 Fick han in lite jul också mitt i påsken.  "Låt mig få tända ett ljus". Vet inte, kan man tänka sig snarka.

L 4 Så avslutar vi mondays på en lördag.


 
Lite kortare och snabbare:

L 8 Eliza
L 14 My
V 9 Lady
L 7 Norge
V 10 Italien
L 11 Noice
V 12 Orsa
V 13 Zelamani
L 6 Sol
L 1 Thin Lizzy
L 3 Ek
V 4 Min
V 5 Henriksson
L 2 Snarka
L 4 Mondays


Så nu ska jag fortsätta påsken och min påskledighet med att göra det man gör på påsken. Ingenting. Bara ta det lugnt och njuta av shortsvädret. Ja då måste jag ju i alla fall vara ute och det ska jag på ett eller annat sätt. Blir ingen fotboll då Leeds spelade igår, Förlorade tyvärr mot Wigan. Riktigt illa. Det är verkligen kamp och direktplatserna upp till Premier League, och nu är det bara tre omgångar kvar. I och med förlusten ligger Leeds på tredje och precis utanför. Det är bara målskillnad som avgör just nu. Hockey är det inte heller, då Luleå tyvärr åkte ut i semifinalen mot Frölunda. Så det blev inget dubbelt guld. Det hade ju varit något. Vet inte hur mycket jag kommer att följa finalen mellan Frölunda och Djurgården. Någon match lär jag säkert se.

Glad fortsatt påsk igen.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar