lördag 3 november 2018

Melodikrysset v. 44 2018

Godmorgon, godmorgon krysskamrater och alla andra. Idag lördag den 3 november, en mulen varm dag. Det är faktiskt 10+ grader. Solen verkar vara på väg att kunna titta fram. Så det kan bli underbart idag. Om melodikrysset av och med Anders Eldeman blir underbart återstår att se. Förra veckan stämde ju ingenting och jag gav upp. Och inte klarade han av riktiga dubbelfrågor heller, vilket han aldrig gör i och för sig. Nu får vi se hur det går denna vecka.




Efter hans förklaring och ursäkt kan jag säga redan nu att V 13 inte finns i mina tidningar.


V 13 Så börjar han med den som inte finns. Ja ja, det var väl lätt att skriva in 13 i rutan om det nu är det enda som missats denna vecka. Doris Day med "Everybody loves a lover"

V 12, L 1 Och börjar med en riktig dubbelfråga i alla fall. En låt som han spelat hur ofta som helst. "Yesterday" och den skrev Paul McCartney.

V 9 "Håll om mig" med Nanne Grönvall.

L 2 Det spelades på Xylofon.

V 7, L 3 Ja så gick det inte längre. Eldeman detta är två frågor och ingen dubbelfråga. Kan du sluta säga och köra med det. Först Roffe Wikström "Led mig hem, Gamla väg" och sedan blir det Roffe igen som i Bengtsson. Det är väl så fruktansvärt dåligt. Fantasi Eldeman, fantasi! Så han säger alltså dubbelfråga, men gör det till två frågor, spelar två olika låtar som ger samma svar. Så uselt.


V 6 En väldigt annorlunda finsk version av "Hotel California"

L 5 Edda Magnasson sjöng och gestaltade i Monica Z i en film som jag inte tycker var speciellt bra. "En gång i Stockholm" Bobbie Ericson.

L 4 Jodå, detta klassiska stycke känner jag allt till. Bach "Air"

V 11 "Allt som jag känner" en nostaliglåt med Tommy Nilsson och Tone Norum.

L 10, V 8 Så kommer då en riktig dubbelfråga, men han gör det enkelt för sig genom att fråga om två av artistens 3-delade namn som är Nat King Cole. Men det är i alla fall bättre än att göra två frågor i en fråga.

V 1 Här skriver vi in Max Raabe.

L 11 "Vilken härlig dag" av Ted Gärdestad, här med Jill Johnson.

Kort version:

V 13 Day
V 12 Yesterday
L 1 McCartney
V 9 Nanne
L 2 Xylofon
V 7 Roffe
L 3 Roffe
V 6 California
L 5 Ericson
L 4 Air
V 11 Tone
L 10 Nat
V 8 Cole
V 1 Max Raabe
L 11 Ted



Då var det löst och någon snabbgenomgång behöver jag inte. Därmed stänger jag av radion och inväntar ishockeyn, speciellt norrlandsderbyt Skellefteå-Luleå. Innan dess så är det förstås ishockey också. Det blir ingen fotboll, för Leeds tar sig an Wigan på bortaplan först i morgon. Men då har ju något att se framemot då också.

I övrigt så kan jag/vi konstatera att det var fel på krysset idag också. Dock inte lika stort fel, så det gick att lösa. Men att göra en dubbelfråga med två olika låtar där båda svaren blir Roffe är så skamligt dåligt fantasilöst. Skämmes!

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar