lördag 17 november 2018

Melodikrysset v. 46 2018

God morgon, godmorgon krysskamrater. Ännu en lördag och ännu ett melodikryss av och med Anders Eldeman. Vi kan alltid hoppas på att alla rutor och siffror är rätt idag. Riktig dubbelfrågor räknar jag inte med. Vi får se vad det blir av detta. Denna dag som börjar lite mulet, men jag vet att solen ska titta fram lite senare. Eller det kan jag inte veta, men det är vad dom som tror dom vet har sagt.




Se där, så var det fel ändå. Men vi fick en förklaring. Jag gick in via nätet och hittade vad som var fel denna vecka och rättade till det, så jag ska kunna vara med hela vägen idag utan att ge upp.

L 5, L 1 En riktig dubbelfråga börjar han med i alla fall. Och ja, jag såg showen med Lena PH  som SVT sände. Han hade gärna fått spela någon annan låt med Lena.

V 9 Så fick vi lite julsång en månad innan julkrysset. O helga natt/Oh holy night, eller Adams Julsång, som Adolphe Adam komponerat.

L 10, L 13 Och ännu en riktig dubbelfråga. Från musikalen Annie get your gun.

L 7, V 16 Så gick det inte längre. Detta är ingen dubbelfråga Eldeman, så kalla det inte för det. Snälla! "Sudda bort din sura min" sur alltså, var den första och den andra "En kväll i juni".

V 3 Sarah Klang.

L 2 Första ordet i "Bang a boomerang"

V 6 En duett med Agnes Carlsson och Björn Skifs. Ja den dom sjöng på Vickan och Daniels bröllop.

L 12, L 8, L 4 En riktig trippel fråga som ska bli trilogin "Sagan om ringen" som det första av delarna heter.

V 11 Britney Spears hör man inte vrålofta om nu.

V 15 "O,boy! Vilket vackert väder" är Peps Perssons låt.

L 3 Åh, lite nostalgi och härlig låt "Nothing gonna stop us now" med Starship, som hette Jefferson Starship från början.

L 14 Ja det här kan jag inte riktigt med när rappare ska tolka andras låtar i Så mycket bättre. Men det är väl jag det, för dom verkar ju alltid hyllas enormt. Det finns ju inget som är som orginalet av Miriam Bryant när Ison och Fille gör den.




Så lite kortare:

L 5 Lena
L 1 PH
V 9 Adam
L 10 Annie
L 13 Gun
L 7 Sur
V 16 En
V 3 Sarah Klang
L 2 Bang
V 6 Agnes
L 12 Sagan
L 8 Om
L 4 Ringen
V 11 Spears
V 15 Persson
L 3 Starship
L 14 Ison

Då har jag stängt av och detta kryss är nu löst. Det som många tidigare i oktober och november som territerats av en bug. Ja ja det gick i alla fall, även om Eldeman inte klarar av detta med dubbelfrågor fortfarande.
Vinterstudion har äntligen börjat, så det blir det nu. Sen spelar inte Luleå idag, men det finns ju andra hockeymatcher. Även Leeds har uppehåll p g a landskamper. Ja det gäller dom flesta fotbollslag i dom högre ligorna.
Dagen kommer att gå undan och bli till söndag ändå.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar