lördag 10 november 2018

Melodikrysset v. 45 2018

Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Tiden den går, alla andra tar bilen. Vi är halvvägs inne i december (ja nästan i alla fall). Det är så grått ute. Det regnar inte, men fukten ligger som en dimma att man blir lika blöt ändå. Så har det varit nu i några dagar. Jag tar faktiskt hellre någon minusgrad och lite snö nu istället. Men det är ju bara det att en snöflinga kan ställa till så mycket kaos.
Nu börjar vi i alla fall med melodikrysset av och med Anders Eldeman som vanligt. Om det nu blir ett vanligt kryss eller ska det bli fel för 3:e veckan i rad. Att Eldeman ska klara av krysset med riktiga dubbelfråga helt igenom, det räknar jag inte med.




L 2 Börjar med klassiskt och en overtyr av Rossini, från Barberaren i Sevilla.

V 10 "Jag tror på sommaren" med Ann-Louise Hanson. Den är skriven av Stig Olin.

L 1 Temat från tv-serien Sopranos. En serie som jag faktiskt aldrig såg. Borde jag skämmas?

V 7 Detta är Bel Ami.


V 1 "Street of Philadelphia" Nä nog föredrar jag Bruce Springsteen.

L 11, V 5 En riktig dubbelfråga i alla fall. Men med två stycken tvåbokstavsord så vore det väl skam om han inte skulle klara det. "Nu vilja vi begynna en domaredans"

V 6 Eastern Parade. Då borde det väl bli påskris kanske.


L 3, V 13 Oj då han klarar en till riktig dubbelfråga. Ja Eldeman gillar Norah Jones och det gör jag med. "Come away with me" Han verkar dock bara veta av en enda låt, för denna spelar han alltid när hon ska vara med.

L 12 Ja det var på BIO man hörde den. Nu är det färdigspelat med den, när en ny melodi har gjorts.

V 12, L 9 Han klarar av en till riktig dubbelfråga, hoppsan. "Summer of 69" med Bryan Adams.

V 8 Ja vi ropar väl "Hurra" då.

L 4 "Oh, mama!" med Lili och Sussie som är systrar. Nostalgi, det gillar jag.



Avkortat:

L 2 Rossini
V 10 Olin
L 1 Sopranos
V 7 Ami
V 1 Springsteen
L 11 Nu
V 5 En
V 6 Påskris
L 3 Norah
V 13 Jones
L 12 Bio
V 12 Bryan
L 9 Adams
V 8 Hurra
L 4 Systrar


Radion är nu avstängd och jag fortsätter lördagen som den blir. Antagligen ser jag lite på Karjala Tournament  med Sverige-Ryssland som börjar om en timme. Även om jag inte är så jätteförtjust i dessa turneringar, men det är ju ändå hockey. Sedan blir det West Bromwich-Leeds.  Så den här dagen kommer också ta slut och bli söndag.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar