lördag 3 november 2018

Bus eller godis!

Jag bara måste göra ett till inlägg. När jag såg detta. Det är ju så man får tårar i ögonen. Vilken hjältinna. När alla andra barn och i viss mån föräldrar går runt och tigger godis och kanske ställer till med hyss om de inte får det. Då går Mathilda 8 år runt med en skylt och ber alla att skänka pengar till Barncanerfonden istället. Och hon har själv missbildningar i mage och tarmar.


Och kolla noga vad det står mer på skylten. "FÖR ATT FLER BARN SKA FÅ LEVA OCH ÄTA GODIS"


Jag gillar inte alls detta med Halloween, att spöka ut sig och gå runt och skrämma folk och tigga godis. Den borde försvinna helt från Sverige. Alla Helgons Dag ska bara vara för att minnas de nära och kära som gott bort. Ja jag vet att det är på helt olika dagar, men ändå. Och det verkar inte alla veta ändå. 

Men när man gör som Mathilda så kan jag inte säga något. Det är så stort och fantastiskt gjort. Ja jag blir rörd jag med.



Tack själv Mathilda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar