lördag 27 oktober 2018

Grattis Piteå!

Piteås damer tog idag SM-guld. Det är så fantastiskt och underbart kul. Sen Umeå åkte ur så måste jag säga att jag såklart börjat hålla på Piteå. Nu gillar jag ju Umeå ändå och hoppas att de kan ta sig tillbaka. Men som sagt, det är så kul att Piteå tog guldet ifrån megaköpefusklaget Rosengård. Tack till Göteborg. 




Ja Rosengård (eller vad nu väljer att kalla sig från säsong till säsong) har jag aldrig gillat.
Nu kan Norrbotten och Piteå stoltsera med ett SM-guld och Europaspel, något som Rosengård inte kommer att få (haha, ursäkta). Men det är klart att Göteborg måste tackas då Piteå "klantade" till det lite i omgången mot just Rosengård innan. Nu tog dom det ändå och det var jag rätt säker på. 
Och Piteå är så värdiga vinnare om man ser på hela säsongen. 
GRATTIS, GRATTIS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar