lördag 27 oktober 2018

Melodikrysset v. 43 2018

Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Så här på morgonen lyser inte solen och inte är det många grader heller. Den börjar ändå som sig brukar med melodikrysset av och med Anders Eldeman som är så usel på att veta vad en dubbelfråga är. Jag tror inte det kommer att gå mycket bättre idag. Men nu är det dags att skriva in lite Taube och kanske ABBA.



V 13 Så startar han med en gammal Så mycket bättre-låt. "Jag och min far" med Magnus Uggla. En av dom allra bästa i programmets historia. Det är Olle Ljungströms låt från början.

L 14 "Ta av dig skorna"


Jag vet inte vad Eldeman har för kryss men det går inte att hänga med, annars så säger han totalt fel siffror. Men så förvirrad ska han väl inte vara. 

L 9 Ska vara Brahms, men frågan är hur man får in det på 4 bokstäver.


L 1, L 12 eller vad det var ingen riktig dubbelfråga i alla fall. 
Ja det är ett helt par helt olika illustrationer säger han själv. Ja just det. Då är det ju för H... ingen dubbelfråga Herr Eldeman. Skärp dig!


MEN TYVÄRR SÅ GER JAG UPP. ORKAR INTE SITTA HÄR OCH CHANSA. HELT FEL KRYSSPLAN LIGGER UTE.

HAN KOMMER INTE FÅ IN MÅNGA RÄTTA SVAR DENNA VECKA.

JAG HAR NU UPPTÄCKT ATT ELDEMAN SÄGER HELT FEL SIFFROR, ELLER HAN HAR ANDRA SIFFROR ÄN KRYSSPLANEN. ALLT HAN SÄGER SKA MAN + PÅ EN SIFFRA. SÅ L 9 BLIR ALLTSÅ L 10 O S V. 

JAG HAR GETT UPP ÄNDÅ, SÅ DET BLIR INGET AV MIG HÄR IDAG.

Slutligen kort:

V 13 Ljungström
L 14 Ta

Jag tar och väntar in hockey med Luleå-Mora och fotboll med Leeds-Nottingham istället och tittar på Alpinpremiären från Sölden innan dess.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar