lördag 20 oktober 2018

Melodikrysset v. 42 2018

Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Jag orkade ta mig upp idag efter gårdag som jag var helt slut. Vet inte vad det var men jag orkade inte mycket. Men efter lite sömn så är jag helt på benen igen. Så denna lördag tar jag mig an melodikrysset av och med Anders Eldeman med er. Lördagen bjuder på en hel del kul även om den är väldigt kylig såhär långt.




V 7 Och där börjar vid med Niklas Strömstedt. "Varför är du i Göteborg".

V 10, L 2 Lennart Palm får åter vara med. Denna gång med Eva Dahlgrens "Jag klär av mig naken" Och en riktig dubbelfråga också.

L 6, L 17 En riktig dubbelfråga till. Kommer fram till att vi ska skriva in Alvar som i Kraft och Persson som i Edvard

L 4 Eftersom det klassiska stycket är "Svansjön" så måste djuret var svan antar jag.


V 1, L 1 Och en riktig dubbelfråga till. Från Så mycket bättre" Här är det Lill Lindfors och Ebbot Lundberg.

V 8 Från musikalen Chess "One night in Bangkok"

L 9, L 14 Ojdå! En riktig dubbelfråga till, går ju nästan bra. Owe och läs.

V 13, L 11 Och en till! Jag är förstummad. Rigoletto av Verdi.

L 16 Sir Elton Johns "Dont let the sun go down on me" skulle tydligen det där vara.

V 15 Bonnie Tyler och Todd Rundgren.

L 5, L 3 Oj, nä nu. En riktig dubbelfråga till och Lennart Palm ännu en gång. "En herre i frack".


V 12 "Never let it go" med Afro-Dite som består av Blossom Tainton, Gladys Del Pilar och Kayo Shekoni. Det blir tre det. Jessica Folcker har sedan ersatt Kayo.



Kortare:

V 7 Niklas
V 10 Av
L 2 Naken
L 6 Alvar
L 17 Persson
L 4 Svan
V 1 Lindfors
L 1 Lundberg
V 8 Bangkok
L 9 Owe
L 14 Läs
L 13 Rigoletto
L 11 Verdi
L 16 On
V 15 Todd
L 5 En
L 3 Frack
V 12 Tre


Då har jag stängt av radion och är riktigt förvånad . Eldeman klarade ett helt kryss med riktiga dubbelfrågor. Men nu är det nog om det.
Lördagen fortsätter nu med fotboll där Leeds möte Blackburn på bortaplan och sedan ishockey då Luleå får Malmö på besök. Utöver det så händer det som händer.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar