onsdag 12 september 2018

SHL 2018/2019!

På lördag är det äntligen dags för SHL-premiär. Som jag har längtat. Tror faktiskt Luleå kan göra det bara. Nu tror jag visserligen det varje säsong, men som supporter så är väl det ett måste. Känns faktiskt som dom har ett bra lag. De har fått behålla många ändå och knytit till sig världsbacken Erik Gustafsson. Så varför inte.
Som vanligt brukar jag göra ett tips och utmana någon s k expert. Jag brukar ju inte välja Tomas Ros för hur det än går så hävdar han alltid att han tippat rätt. Det enda han är expert på är att vända vinden efter en kappa på enkronan. Nu har jag ändå bestämt mig för att ta honom. Därmed kommer hans första tips upp här så alla kan se det. Så försöker han vända det till sin fördel så går det inte. Kör som vanligt, mitt tips som jag tror och som jag hoppas.

Tomas Ros

1. Växjö
2. Frölunda
3. Djurgården
4. HV71
5. Skellefteå
6. Rögle
----------------------
7. Färjestad
8. Linköping
9. Luleå
10. Örebro
-----------------------
11. Brynäs
12. Malmö
-----------------------
13. Mora
14. Timrå

Final: Frölunda- Växjö (Hur han nu kan säga att Frölunda får hemmafördel när Växjö ska vinna serien)
SM-guld: Växjö
Upp från Hockeyallsvenskan: Inget

Mitt tips som jag tror

1. Frölunda
2. Djurgården
3. Växjö
4. Luleå
5. Skellefteå
6. HV71
------------------
7. Färjestad
8. Brynäs
9. Linköping
10. Malmö
---------------------
11. Rögle
12. Timrå
............................
13. Örebro
14. Mora

Final: Djurgården-Luleå
SM-guld: Luleå
Upp från Hockeyallsvenskan: AIK

Mitt tips som jag hoppas

1. Luleå
2. Skellefteå
3. Brynäs
4. Timrå
5. Mora
6. Djurgården
.......................
7. Örebro
8. HV71
9. Linköping
10. Malmö
.............................
11. Frölunda
12. Färjestad
..............................
13. Växjö
14. Rögle

Final: Luleå-Skellefteå
SM-guld: Luleå
Upp från Hockeyallsvenskan: Modo och Leksand

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar