lördag 15 september 2018

Melodikrysset v.37 2018

Godmorgon alla krysskamrater. Ännu en lördag och ännu ett melodikryss av och med Anders Eldeman. Här är det inte superkallt, men det blåser. Så nog är det höst alltid.
Vad Eldeman klarar av och inte av idag får vi se.




L 3 Börjar med Jerry Williams "Pretend". Må han vila i frid.

V 8 Ett land med sju bokstäver som börjar på I. Jag kan inte många. Nu vet jag ändå genom melodin att det är Italien.

L 4, V 7 En riktig dubbelfråga också. Har man sett. Vi skriver in Brasse Brännström  och Magnus Härenstam.

L 5 Musikaldags. Då skriver vi in Chess.

V 6, V 3 Åh, så underbart när Melissa Horn får vara med. Stor favorit. I denna riktiga dubbelfråga (än en gång) sjunger hon med Lars Winnerbäck i "Som jag hade dig förut".


L 1 "Snurra min jord" på utrikiska. Verbet i den borde bli snurra om jag inte är helt ute och cyklar.

L 2 Så är det dags för förkortningen. Och han kan bara EMD och GES. Jag hade hoppats på REM. Men inte fick jag det. Så visst blev det GES. Rätt pinsam grupp.

V 2 "Visa vid vindens ängar". Det går en vind över vindens ängar. Det fladdrar till i en tyllgardin ....... Tack och lov att han inte tog versionen med Håkan Hellström.

V 10 Ted Gärdestads dotter Sara sjunger pappas "Himlen så oskyldigt blå".

L 9 En legendarisk dragspelare. Det kan jag inte många av. Utan får söka mig fram till Nisse Lind.

V 11 Stefan Sundström som duettpartner avslutar dagens kryss.




Lite kort:

L 3 Williams
V 8 Italien
L 4 Brännström
V 7 Härenstam
L 5 Chess
V 6 Lars
V 3 Winnerbäck
L 1 Snurra
L 2 GES
V 2 Går
V 10 Sara
L 9 Lind
L 9 Sundström


Och ännu en lördag när jag stängt av radio kan vi konstatera att han klarat av ett melodikryss med riktiga dubbelfrågor. 
Nu ska jag bara ladda och ladda inför SHL-premiären. ÄNTLIGEN! Luleå tar emot Brynäs kl. 18. Men jag lär nog se någon av dom tidigare matcherna också.  Leeds möter Millwall på bortaplan. Håller ett öga på den också.
Ha det gott.


Tack så jättelänge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar