lördag 10 mars 2018

Melodikrysset v. 10 2018

Då är det dags igen för lördag och ett melodikryss av och med Anders Eldeman. Melodifestivalfinal ikväll, så vi kan garantera en massa melodifestivallåtar idag också. Men jag gissar även att han har petat in någon Taube idag. Ute är det ljust (ingen sol än) och snö, men även blött. Då det är ett par plusgrader. Snön kommer dock inte hinna att smälta, så någon dag till kommer den allt att vara kvar.
Men nu börjar dagen med melodikrysset.




L 3, L 1 En riktig dubbelfråga och som jag förutspådde melodifestival. Börjar med Jonas Gardells bidrag "Det finn en väg" från året melodifestival.

V 4 Ja det blev att slänga in ABBA. Jag hade tänkt skriva det ovan först också. "The winner takes it all". Ja det får väl bli Benny Andersson då. För visst var han med och skrev den som alla andra ABBA-låtar.

V 6, L 5 Och en riktig dubbelfråga. Nu med Doug Seegers som gjorde sig känd genom tv-programmet Jills veranda på SVT.

V 16, V 12, V 15, V 11 Mumier och makaroner! Han klarar av en fyrdelad fråga. "Han går som en karl......"

V 10, L 14 Han ger sig på det han inte kan, även om han lyckades igen. "Det gör ont" eller "It hurts". Så fruktansvärt dålig engelsk text egentligen. Det är i alla fall Lena Ph(ilipson).



V 9 Lennart Palm fick spela på sin orgel. Hade väldigt svårt att höra vad det var. Och inte hade jag en aning om att det var LaGaylia Fraiser "It's in the stars". Kommer inte alls ihåg den låten. Fick söka mig fram.

L 8, L 2 Från 1975 "Jennie, Jennie" med Lars Berghagen. Och en riktig dubbelfråga igen.

V 7 Eva Dahlgren var med i melodifestivalen 1980 med "Jag ger mig inte"

L 13 Mycket melodifestivalen som väntat. Amy Diamond (som hon hette då). "Thank you"



Och så även kort:

L 3 Jonas
L 1 Gardell
V 4 Andersson
V 6 Doug
L 5 Seegers
V 16 Han
V 12 Går
V 15 Som
V 11 En
V 10 Lena
L 14 Ph
V 9 Stars
L 8 Lars
L 12 Berghagen
V 7 Eva
L 13 Amy 



Då väntar som sig brukar fotboll och hockey. Leeds möter Reading på bortaplan och Luleå tar sig an Rögle i Ängelholm. Den sista omgången i grundserien som är så spännande. Det blir åttondelsfinal för Luleå, det är klart. Men vem får dom möta och får dom hemmaplansfördel. Det är frågan.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar