lördag 3 februari 2018

Melodikrysset v. 5 2018

Godmorgon krysskamrater. Märsta ligger snötäckt med 2 minusgrader. Solen har inte hittat fram än. Ja ok, snötäckt och snötäckt. Det är i alla fall vitt på marken. Jag kan se något litet grässtrå som tittar upp. Så det är som ni förstår inga Västernorrlandsmängder. Där är det ju tur om man ser ett hustak som tittar upp.
Nu börjar dagen som vanligt med melodikrysset av och med Anders Eldeman. Kan det komma ABBA och Taube idag. Jag tippar på det. 




L 1, L 2 Börjar med en riktig dubbelfråga. Och är man i Karlstad och sänder så börjar man naturligtvis med Sven-Ingvars och "Två mörka ögon" Och den som sjunger är förstås den saknade Sven-Erik Magnusson.

V 1 Lennart Palm fick också vara med idag och har arrangerat "Sommarnatt"

L 4 "Någonting att äta, någonting att dricka...."

V 7 "Tomorrow" från musikalfilmen Annie get your gun.

V 9 "Satellit" med Ted Gärdestad


L 10 Då måste man sjunga med och räkna till fem. Och jag kan räkna, i alla fall till fem. "Michelangelo, men så svara ..."

L 3 Den vitryske norske Eurovisionvinnaren Alexander Rybak."Fariytale"

V 8 "Vi har det bra, vi här bak i bilen..." En bil drivs för det mesta med bensin va?

V 5 Christer Sjögren och Lotta Engberg. Det är ju också en duo.


V 6 Då får man till fyra och fem gick ju bra, så då ska väl detta gå också. "Vill ni se en stjärna. Se på mig..."

V 11 Lalla Hansson och dom andra gubbarna (om man får säga så) kallade sig för Idolerna. "Sommar". Mycket sommar så här mitt i kallaste vintern.



Avkortat:

L 1 Sven-Erik
L 2 Magnusson
V 1 Sommarnatt
L 4 Någonting
V 7 Annie
V 9 Ted
L 10 Då
L 3 Alexander
V 8 Bensin
V 5 Engberg
V 6 En
V 11 Idolerna




Snabbgenomgången stänger jag av och återgår till dagen som den fortsättningsvis kommer. Det blir fotboll då Leeds möter Cardiff hemma på Elland Road. Det blir ishockey då Luleå tar emot Djurgården hemma i Coop Norrbotten Arena. Vad som händer utöver det får jag se. Gårdagskvällens frossa gick över. Så nu känner jag mig rätt ok.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar