lördag 27 januari 2018

Melodikrysset v. 4 2017

God morgon, good morning, guten morgen, bon apetit (nej förlåt, nu blev det fel). Ni ska alla fall ha en riktig god morgon och sedan en super härlig dag. Här ser det rätt ok ut. Solen börjar titta fram, det är ca två plusgrader. Det enda jag saknar är lite snö, men det sägs att det ska komma i morgon och hela nästa vecka. Den här dagen börjar som vanligt med melodikrysset och jag är med er idag. Jag tror det kan vara dags för lite ABBA idag. Sen tippar jag på Taube med "Bagaren i San Remo", känns nästan alldeles för länge sedan. 
Efter krysset har jag tänkt vinna ett presentkort på 10.000 kr då Märsta Centrum har superlördag. Vet inte riktig vad det går ut på än, men det ska jag ta reda på och se till att få det där presentkortet. Nu först melodikrysset.




L 2 "Är du vaken Lars?" Av och med Gullan Bornemark fick inleda idag.

V 5, L 14, V 11, L 4 En frippelfråga :) ok en fyrdelad då. En riktig också. Lennart Palm får vara med och spelar "Rulla in en boll och låt den rulla"

V 1 En härlig klassiker på det. Magnum Bonum med "Jag tar min skateboard......."

L 3 Skådespelaren som sjunger är Uma Thurman. Riktig bra skådespelare för övrigt. Ja sjunga kan hon också.

V 6 Och här ska det nog vara ett försök att få fram lamm.

V 9, L 1, V 7 En riktig trippelfråga med klassisk filmmusik av Ennio Morricone från Italien.

L 12 Här är det Art Garfunkel som söks som är mest känd att sjunga med Paul Simon.

V 15 Lasse Brandeby som Kurt Olsson. Han saknas.


V 10 Musik från musikalen Sound of music. "Climb every mountain"

V 16 Uppfinnaren Tomas Edison.


L 13 "Vi klarar oss nog ändå"

L 8 "What about us" med Pink fick avsluta dagens kryss.




Här är det kortare:

L 2 Gullan
V 5 Rulla
L 14 In
V 11 En
L 4 Boll
V 1 Magnum Bonum
L 3 Uma
V 6 Lamm
V 9 Ennio
L 1 Morricone
V 7 Italien
L 12 Art
V 15 Kurt
V 10 Of
V 16 Edison
L 13 Vi
L 8 Pink


Då var det avklarat. Jag stänger av radion. Ser lite skidor, tar mig till Märsta Centrum (har hela 100 m dit) för att vinna 10.000 kr. Sedan är det hockey. Luleå har en tuff helg. Idag borta mot Linköping för att sedan ta sig till Karlstad och möta Färjestad i morgon. När det gäller fotboll spelar Leeds först på tisdagkväll då Hull väntar.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar