måndag 15 januari 2018

Lika förbannad som förra året!

Hur sjutton kan Peder Fredricsson vinna Jerringpriset igen. Jo för att svenska folket röstar. Då sägs det att det inte kan bli fel. Jo ringer hela hästvärlden 711 000 gånger var så. Jerringpriset ska handla om det man presterat under året. Men så blir det inte när folket får rösta. Så har det varit och kommer alltid att vara. Det spelar ingen roll om vad röstningen gäller. De röstar på person. För vad är ett EM-guld och silver.

Ta Sarah Sjöström. Vinner världscupen, sätter mängder med världsrekord. Kammar hem nästan allt i VM.

För att inte tala om Tove Alexandersson. Vinner världscupen i både skidorientering och orientering för jag vet inte vilket gång i ordningen. Är världsetta i båda sporterna för jag vet inte vilket gång i ordningen. Tar hem nästan allt som går att vinna i båda sporterna för jag vet inte vilket gång i ordningen. 

KAN NI SÄGA NÅGON ANNAN STJÄRNA SOM VUNNIT ALLT OCH ÄR VÄRLDSETTA I BÅDE SOMMAR OCH VINTERSPORT I HUR MÅNGA ÅR SOM HELST?

Nä tänkte väl det, och ändå röstar ni på Peder Fredricsson. 

SKAMLIGT! SKÄMMES!

Nä låt en jury bestämma Jerringpriset eller ta bort det (Om inte jag får sitta i juryn förstås)
Nu är visserligen en jury inte mycket bättre. Då Tove inte fick Bragdguldet heller. Jag lovar att det kommer bli en Tony Rikdardsson. Vara nominerad vartenda år och vara så nära, men aldrig vinna förrän den dagen hon avslutar sin karriär. Det är så synd och så fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar