lördag 20 januari 2018

Melodikrysset v. 3 2018

Godmorgon krysskamrater. Denna lördag är jag med er. Det är en underbar morgon med ett litet snötäcke, solen strålar och det är tre minusgrader. Enligt mig så kan det inte bli mycket bättre. Men innan vi njuter av det så är det klart vi tar oss an melodikrysset av och med Anders Eldeman. Det är nog dags för Taube idag.




L 4, V 9 Börjar med en riktig dubbelfråga och BAO dessutom, oj vad roligt. Jag antar att det är Johan Sebastian Bach som är kompositören.


V 11 Den engelska titeln är "She" sjöngs av Elvis Costello och är med i soundtracket till filmen Notting Hill, som är en av mina favoritfilmer.


V 7 Drömmen om Elin.

V 6, V 19 Och en riktig dubbelfråga igen. Brukar inte gå hela vägen. Han toppar den med lite nostalgi. "Brother Louie" med Modern Talking. Det var dock en ganska värdelös version han hittat, trist nog. Någon dålig remix från 1998 eller vad han sa och verkar tro att det var orginalet. Nä det är från 1986.


L 16 , L 5, V 17 En riktig trippelfråga också. Då var det bara att sjunga med. "Vart ska du gå min lilla flicka"...

L 18  I orginalet sjungs det om en ek. "Tie a yellow ribbon round the old oak tree"

L 3, L 15 En riktig dubbelfråga igen. Ska det gå vägen? (troligen inte). Fred Astaire sjunger orginalet. Här sjöng Sting.

V 3 Och är blir det fin. "En fin vise"


V 8, L 1 Minsann en riktig dubbelfråga igen. Med den engelska gruppen The Smiths.

L 2 Klart vi minns den. "Fiskarna i havet" Idde Schultz. 

L 14, L 10, L 13 Så tog det stopp. Det går bara inte med riktiga dubbel- och trippelfrågor. Varför inte ta dessa efter varandra och göra två eller tre frågor? Vi fick BAO igen med "Du är min man" dessutom (usch).  Sen Tommy Nilsson och Tone Norums "Allt som jag känner" Båda instumentalt förstås.


V 12 Monica Z avslutade med "Höst". Orginalet heter "Stardust" (Tror inte alls det ska vara något bindestreck)

Lite kortare och snabbare:

L 4 Sebastian
V 9 Bach
V 11 She
V 7 Elin
V 6 Modern
V 19 Talking
L 16 Gå
L 5 Min
V 17 Lilla
L 18 Ek
L 3 Fred
L 15 Sting
V 3 Fin
V 8 The
L 1 Smiths
L 2 Idde
L 14 Du
L 10 Är
L 13 Allt
V 12 Stardust


Skidor, Hockey, Fotboll som vanligt. Jag är dock bortbjuden. Nu ska jag ut i det vackra vädret först.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar