lördag 21 oktober 2017

Melodikrysset v. 42 2017

Godmorgon krysskamrater och alla andra. Idag har vi kommit fram till lördag igen och redan inne på vecka 42. Inte klokt. Så otroligt snabbt det går. En helt ok morgon. Frosten har tagit sig ända hit ner också. Något jag gillar. Kan säga att jag fortfarande cyklar till jobbet. Ja inte nu på helgen förstås. Det ska mycket till. Nu är det ju dags för melodikrysset av och med Anders Eldeman. Vilken Taube kommer idag? Och kanske är det dags för BAO igen, eller någon låt av ABBA. Vi får höra.




V 8 Åh nej! Inte Lotta Engberg som inledning. Ja överhuvudtaget. En kvinna jag inte jag kan med. Det är väl Bingolotto som ska in, något som hon också lett tragiskt nog.

L 1, L 9 En riktig dubbelfråga, men nog hade han krånglat till den. Men det är i alla fall två frågor på en och samma melodi. Tromboner och det krångliga vet jag inte, men jag skriver in trea så får vi se vad som händer sen.


L 3 "Underbart är kort" så här chansar jag på lyckoklöver.

V 1 Kanske den bästa av alla julkalendrar. Jag har sett Trolltider många gånger.

L 2 Malena Ernman och Ann-Sofie von Otter sjunger Offenbach.

V 12 Cha-cha. Ja så heter dansstilen och musikstlen. 


V 14 Rihanna sjunger sin "Kiss it better"

L 4, L 5, L 11 Så otroligt dåligt. En trippelfråga som inte är en trippelfråga. Tre olika låtar. Då tar man dom och gör till en fråga på varje och inte sätter ihop dom. Skärpning Eldeman!
Men jag måste ju skriva in det. Börja med "Öppna din dörr". Sedan "Tiotusen röda rosor". Och slutligen så får det bli örn. Men det är det så fruktansvärt dåligt.

V 6 En officer och en gentleman. Med låten "Up where we belong" som vi fick höra på svenska"

L 7, V 15 I alla fall en riktig dubbelfråga nu. Rio De Janerio.

V 13 Eldemans enda alternativ när han behöver ett ord på två bokstäver med ett e som sista bokstav. Jan Johansens "Se på mig" i engelsk version verkar vara det enda alternativet som finns. För det finns inga andra låtar med se i, om man nu skulle behöva det. Det finns ju inte fler ord med två bokstäver som har e som sista heller.

V 10 Gick Nya tider så länge. Tydligen.



Kortlagt:

V 8 Bingolotto
L 1 Tromboner
L 9 Trea
L 3 Lyckoklöver
V 1 Trolltider
L 2 Offenbach
V 12 Cha
V 14 Rihanna
L 4 Dörr
L 5 Rosor
L 11 Örn
V 6 Officer
L 7 Rio
V 15 De
V 13 Se
V 10 Nya


Nu väntar några lugna timmar innan hockeystarten 15:15 då Luleå tar sig an Växjö. Leeds möter Bristol City. Sen sänder även TV 3 NHL där NY Rangers möter Nashville Predators. Slutligen sänder TV 4 två riktigt bra filmer efter varandra. Skyfall och No country for old men. Synd bara att det är på TV 4 som förstör filmerna hela tiden med sin eviga reklam.
Efter det är en lördag till enda och en spännande söndag kommer. Mer om den då.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar