onsdag 4 oktober 2017

Det är oktober!

Ja jag vet det, och det vet även ni. Det går fort och snart är vi där igen. Ja ni vet (ursäkta att jag nämner det redan nu) julen och julkalender. Ska jag göra någon och publicera här? Det är frågan några ställer sig, även jag. För ska jag göra någon så börjar det bli dags att ta tag i den. Det är en del arbete faktiskt. Jag kan i alla fall säga att det inte blir någon videokalender med mina dockvänner Hjalle och Krille. Jag gjorde en förra året om ni minns det (eller inte). Det var otroligt mycket jobb och krävande. Tog en hel del tid, även om det var hur roligt som helst att göra. Men jag ska försöka göra något med dom i alla fall. Jag vill så gärna ta tag i det igen. Vi har varit ifrån varandra alldeles för länge nu. Så jag ska hitta på något. Om jag sätter press på mig och säger innan oktober är slut så ska det komma upp något här.



Tillbaka till julkalendern då. Ja det blir nog inget Vimsträsk heller. En uppföljning på Granen i Vimsträsk känns inte rätt. En ny jul och ett nytt äventyr där blir bara knasigt. Där har jag tänkt på ett annat äventyr sen en tid tillbaka, men som vanligt aldrig tagit tag i det. Men en ny jul där blir det inte. Och det går inte att göra en tredje jul med Milla heller. Eller går och går, men precis som Vimsträsk så blir det alldeles för tjatigt med jul hela tiden.

Därmed måste det bli något helt annat. Så vad kan det vara?
Ja skriva en ny helt enkelt. Nu är det visserligen inte enkelt. Även om jag har livlig fantasi. Jag lovar jag ska fundera på det och återkomma. Det kommer bli ganska snart, för det börjar bli dags att starta proceduren i så fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar