lördag 14 oktober 2017

Melodikrysset v. 41 2017

Godmorgon krysskamrater. Denna lördag är en mulen lördag. Inget regn än så länge i alla fall. Tippar att det kommer att bli en bra dag. Börjar som vanligt med att lösa melodikrysset av och med Anders Eldeman. Vad blir det för Eldemanfavorit idag?



L 3 Inleder med Nanne Grönvall idag "Inte lätt att leva med"

V 1 Även denna ofta spelad. "Don't cry for me Argentina" från Evita.

L 2, V 11, L 4  En riktig trippelfråga. Inte dåligt, men sen klarar han nog inte mer. Göran Fristorp sjunger en dikt av Nils Ferlin.

L 5 Åh, lite Alma Cogan "Tennessee Waltz" Den kommer också av Eldeman lite då och då.

L 9 Så kom Evert Taube idag också. Han hittade en liten ny visa. Men det är ju inte svårt att veta vad det ska bli för bygge när det redan står orp och man ska sätta dit en bokstav till. Hur tänkte du där Eldeman? Torp.

L 1 En ok låt, men i Melodifestivalsammanhang passar den inte. Vilket visade sig också. Pernilla Andersson "Mitt guld"

V 6 "Ja må du leva" med Darin.

L 10 Från växtriket skriver vi in ekar.

V 12 Oskar Linnros "Bäst"


L 11 Skådespelerskan Gunnel Fred sjunger "Var mig nära".

V 8 Två proffsiga tvillingbröder Magnus och Henrik Rongedal "Just a minute"

L 7 En väldigt annorlunda version av David Bowies "Life on Mars"





Kortat:

L 3 Nanne
V 1 Argentina
L 2 Göran
V 11 Fristorp
L 4 Nils
L 5 Alma
L 9 Torp
L 1 Andersson
V 6 Darin
L 10 Ekar
V 12 Oskar
L 11 Fred
V 8 Rongedal
L 7 David


Så där, då var radion avstängd och jag tar mig an fortsättningen på dagen. Det blir kanske lite hockey, även om inte Luleå spelar ikväll. Leeds möter Reading efter VM-kval uppehållet, så kanske lite fotboll också. Senare på kvällen ska jag skratta. Jag är rätt säker på att jag kommer att få göra det då jag ska se Al Pitcher här i Märsta.
Även om en liten förkylning har tagit sig in hos mig igen, så ska nog helgen bli bra ändå.

Tack så jättelänge!

1 kommentar: