onsdag 22 februari 2017

Så blev det vinter igen!

Ja nu är det vinter i sig. För vad jag vet så är februari en vintermånad, även om det är snöfritt. Men nu är det inte det längre, ja snöfritt alltså.



Med Stockholmsmått så är detta ruskigt mycket, och som vanligt händer det en massa saker på vägarna.

Jag ser en försenad hockeymatch mellan Timrå och Björklöven och hörde precis en ganska rolig sak. Kommentatorn nämnde morgondagens hockeytorsdag och huvudmatchen mellan Luleå och Djurgården. Den skulle spelas några mil norrut (hahaha). Jag börjar då genast fundera. Hur mycket är några? 
Mellan Timrå (Sundsvall) och Luleå är det nästan 60 mil för er som inte visste, och det verkar inte kommentatorn ha någon koll på heller. Några räknar jag i alla fall betydligt mindre än 60. Och ännu mindre om man hade hört hans uttal på några.

Hahaha, och precis medan jag skriver så blir det powerbreak och dom går till studion där Ida Björnstad och Fredrik Warg står. Dom kommenterar det genast och skrattar åt kommentatorns koll. Ida och Fredrik är norrlänningar precis som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar